1. Zdefiniuj poniższe tematy, wyszukując je w renomowanym chrześcijańskim źródle literackim i przedyskutuj ich znaczenie z twoja drużyną, instruktorem lub pastorem.
a. uczeń;
b. apostoł;
c. misjonarz.
2. Odpowiedz na poniższe pytania, podając teksty biblijne, w których znalazłeś na nie odpowiedź:
a. Jakie imiona nosiło dwunastu pierwszych uczniów Jezusa?
b. Wymień co najmniej dwóch uczniów ze Starego Testamentu.
c. Większość wyznań chrześcijańskich utożsamia Saula z Tarsu z apostołem Pawłem.
Na jakiej podstawie mogą być tego pewni?
3. Rozważ następujące pytania i podziel się ich zrozumieniem za pomocą dowolnego kreatywnego sposobu (artykuł, rysunek, film, post ze zdjęciami, wiersz, piosenka, przedstawienie itp.).
a. W którym momencie dwunastu uczniów Jezusa zostało apostołami?
b. Czy możesz być apostołem lub misjonarzem, nie będąc uczniem?
c. Podaj co najmniej jedno podobieństwo pomiędzy apostołami, uczniami i misjonarzami.
d. Jakie jest podobieństwo i różnica między apostołem, misjonarzem i prorokiem?
e. Biorąc pod uwagę Mat. 28;19-20, czy prawdziwy uczeń może naśladować Chrystusa, nie wypełniając jakiejś roli apostolskiej lub misyjnej?
4. Wykonaj jedno z poniższych zadań:
a. Przeczytaj Mat. 4;18-22 i krótko opisz lub zademonstruj za pomocą kreatywnego sposobu biblijną relacje o tym, jak pierwsi uczniowie zostali wezwani do naśladowania Chrystusa. Pokaż także zrozumienie i wpływ, jaki te powołania wywarły na przyszłość ewangelii.
b. Przeczytaj indywidualnie lub w grupie drugi rozdział Dziejów Apostolskich. Krótko opisz lub pokaż w kreatywny sposób, co wydarzyło się w Dniu Pięćdziesiątnicy oraz określ, jak to wydarzenie wpłynęło na przyszłość Kościoła Chrześcijańskiego.
5. Przeczytaj Dz. 9; 1-31. Opierając się na tym, co przeczytałeś oraz uwzględniając perspektywy Saula, Ananiasza i chrześcijanina w Jerozolimie, przedyskutuj lub odegraj role, odpowiadając na poniższe pytania, :
a. Czy po nawróceniu Pawła pierwsi chrześcijanie mogli, chcieli i powinni zaufać Pawłowi?
b. Czy musimy przyjść do Boga, aby się nawrócić, czy też On przychodzi do nas, aby zaoferować nawrócenie bez względu na to, gdzie jesteśmy i co robimy?
6. Przeczytaj drugi rozdział książki Ellen G. White „Działalność Apostołów” zatytułowany „Przygotowanie dwunastu”. Indywidualnie lub w grupie rozważ metody, jakich użył Chrystus, aby szkolić swoich uczniów. Określ, czy te metody nadal będą działać, czy też będą istnieć nowoczesne odpowiedniki, których można by użyć do szkolenia ludzi na uczniów Boga.
7. Zagraj w grupie charakterystyczną scenę z życia ucznia, apostoła lub wybranego misjonarza. Krótko wyjaśnij, dlaczego wybrałeś tę scenę i dlaczego uważasz, że ilustruje ona ich powołanie przez Boga.
8. Uzasadnij na podstawie tego, czego nauczyłeś się podczas studiowania tych zagadnień, czy możliwe byłoby być apostołem w dzisiejszym kościele Adwentystów lub w którymkolwiek okresie po roku 1844.
9. Zilustruj za pomocą rysunków, szkiców lub fotografii podróż Pawła, gdy głosił ewangelie światu.
a. Nie zapomnij uchwycić niektórych kulturowych ikon, z którymi miał do czynienia Paweł, głosząc ewangelie w świeckim świecie. Czym różnią się one od współczesnych świeckich ikon kultury?
b. Wszyscy uczeni są zgodni co do tego, że odbyły się co najmniej trzy podróże misyjne Pawła, opisane w dwudziestu ośmiu rozdziałach księgi Dziejów Apostolskich. Niektórzy chrześcijanie uważają, ze była czwarta i prawdopodobnie piąta podróż, o której mowa w zaginionych rozdziałach Dziejów Apostolskich (29-30). Porozmawiaj ze swoim pastorem i omów, jak powinieneś traktować te teorie i czy te dodatkowe podróże w jakikolwiek sposób zmieniłby lub rzuciły inne światło na służbę Pawła.
10. W ciągu dwóch tygodni przeprowadzaj codzienną samoocenę jakości swojego uczniostwa w danym dniu. Na podstawie poniższych stwierdzeń oceń siebie w skali od 1 do 10, gdzie 10 oznacza, że jesteś silny, a 1, że jesteś słaby w danym obszarze. Rozważ swoją ocenę, wyznacz cele do poprawy i poproś Jezusa, aby zapewnił ci siłę niezbędną do osiągnięcia tych celów.
– Pragniesz sprawić przyjemność Bogu przez wszystko, co robisz.
– Z pasją dzielisz się swoją wiarą z innymi.
– Pozwalasz Bogu na prowadzenie w procesie podejmowania decyzji.
– Modlisz się regularnie każdego dnia.
– Spędzasz czas z Panem poprzez uwielbienie.
– Twoje życie pokazuje Jezusa osobom wokół Ciebie.
– Docierasz do tych, którzy mają mniej szczęścia od Ciebie.
11. Przedstaw Nakaz misyjny Jezusa zgodnie z wytycznymi z Mat 28;19-20.
a. Wymień trzy szczególne role, które ten tekst określa jako część powołania misyjnego lub apostolskiego.
b. Za pomocą burzy mózgów w grupie, stwórzcie listę historii z Nowego Testamentu, które ilustrują różne części Nakazu Misyjnego Jezusa.
c. Wymień i oceń sposoby, w jakie współcześni chrześcijanie w twojej okolicy, mogą wprowadzić w życie Nakaz misyjny Jezusa.
d. Korzystając z tego, czego nauczyłeś się z tej sprawności, zastanów się, jak możesz pomóc wypełnić Nakaz misyjny Jezusa. Porozmawiaj z instruktorem lub/i pastorem o swoim pomyśle, a następnie wypróbuj go przez co najmniej miesiąc. Opowiedz drużynie, instruktorowi lub pastorowi jak ta aktywność zmieniła Twoją relację z Bogiem i czy zauważyłeś jej wpływ na osoby z Twojego otoczenia.