Internet zaawansowany (Umiejętności)
28 września 2017Leśnictwo zaawansowane (Umiejętności)
28 września 2017Informacje:
Rok powstania: 2006
Miejsce powstania: Generalna Konferencja
Tłumaczenie: KZS
Rok zatwierdzenia w Polsce: 2021
Wymagania próby na sprawność
1. Zdefiniuj poniższe pojęcia:
a. Internet,
b. World Wide Web (WWW),
c. czat,
d. pobieranie danych/plików (download),
e. wysyłanie danych/plików (upload),
f. witryna internetowa,
b. World Wide Web (WWW),
c. czat,
d. pobieranie danych/plików (download),
e. wysyłanie danych/plików (upload),
f. witryna internetowa,
g. wirus komputerowy.
2. Zdefiniuj poniższe pojęcia oraz podaj przykład każdego z nich:
a. skrzynka pocztowa (E-mail) / klient poczty,
b. przeglądarka internetowa,
c. komunikator internetowy,
d. przesyłanie strumieniowe (streaming),
e. wyszukiwarka internetowa,
f. program Antywirusowy,
g. zapora sieciowa (Firewall).
b. przeglądarka internetowa,
c. komunikator internetowy,
d. przesyłanie strumieniowe (streaming),
e. wyszukiwarka internetowa,
f. program Antywirusowy,
g. zapora sieciowa (Firewall).
3. Wykonaj jedno z poniższych zadań:
a. Napisz krótki artykuł dotyczący historii Internetu (250-300 słów).
b. Zaprezentuj 2-3-minutową wypowiedź dotyczącą historii Internetu.
Niezależnie od wybranej opcji, uwzględnij datę / wydarzenia związane z jej pochodzeniem, najważniejsze wydarzenia, narodziny i rozwój przeglądarek internetowych (takich jak Mosaic, Netscape, Internet Explorer) i to, co dzisiaj robią. Pamiętaj, że to nie jest historia komputerów, ale raczej krótka historia Internetu. Należy podać co najmniej 2 zasoby online, z których pochodzą informacje istotne dla raportu.
b. Zaprezentuj 2-3-minutową wypowiedź dotyczącą historii Internetu.
Niezależnie od wybranej opcji, uwzględnij datę / wydarzenia związane z jej pochodzeniem, najważniejsze wydarzenia, narodziny i rozwój przeglądarek internetowych (takich jak Mosaic, Netscape, Internet Explorer) i to, co dzisiaj robią. Pamiętaj, że to nie jest historia komputerów, ale raczej krótka historia Internetu. Należy podać co najmniej 2 zasoby online, z których pochodzą informacje istotne dla raportu.
4. Wyjaśnij dlaczego ważne jest posiadanie oprogramowania antywirusowego. W swojej wypowiedzi uwzględnij odpowiedzi na pytania:
a. W jaki sposób komputer może zostać zainfekowany przez wirusa poprzez Internet?
b. W jaki sposób posiadanie aktualnego oprogramowania antywirusowego wpływa na bezpieczeństwo plików komputera?
c. W jaki sposób brak ochrony antywirusowej urządzenia prowadzi do dzielenia się wirusami z innymi członkami rodziny i przyjaciółmi?
d. Jakie szkody może wyrządzić wirus Twojemu/jego komputerowi lub komputerom innych osób?
b. W jaki sposób posiadanie aktualnego oprogramowania antywirusowego wpływa na bezpieczeństwo plików komputera?
c. W jaki sposób brak ochrony antywirusowej urządzenia prowadzi do dzielenia się wirusami z innymi członkami rodziny i przyjaciółmi?
d. Jakie szkody może wyrządzić wirus Twojemu/jego komputerowi lub komputerom innych osób?
5. Wyjaśnij w jaki sposób używanie filtrów rodzinnych chroni rodzinę? Wraz z rodziną, opracuj i podpisz Rodzinną Umowę Używania Internetu, zawierającą poniższe elementy:
a. Nigdy nie ujawniajcie prywatnych informacji.
b. Pamiętajcie, że osoby spotkane w Internecie mogą nie być tymi, za kogo się podają.
c. Jeśli pierwszy raz będziecie chcieli spotkać się w “w realu” z przyjacielem poznanym przez Internet, zróbcie to w obecności rodzica.
d. Nigdy nie odpowiadajcie na obraźliwe czy żartobliwe zaczepki słowne opublikowane w Internecie lub wysłane pocztą e-mail.
e. Natychmiast się zatrzymajcie, jeśli zobaczycie lub przeczytacie cokolwiek, co Was zaniepokoi.
f. Ustalcie jaki czas powinien spędzać każdy z członków rodziny w Internecie. Pamiętajcie o potrzebie zorganizowania czasu dla rodziny, na pracę domową i inne niezbędne zajęcia domowe.
g. Wymieńcie rodzaje stron akceptowanych / niedopuszczalnych do wyświetlania. Zasady, którymi będziecie się kierować przy tworzeniu takiej listy, oprzyjcie na zaleceniach biblijnych.
b. Pamiętajcie, że osoby spotkane w Internecie mogą nie być tymi, za kogo się podają.
c. Jeśli pierwszy raz będziecie chcieli spotkać się w “w realu” z przyjacielem poznanym przez Internet, zróbcie to w obecności rodzica.
d. Nigdy nie odpowiadajcie na obraźliwe czy żartobliwe zaczepki słowne opublikowane w Internecie lub wysłane pocztą e-mail.
e. Natychmiast się zatrzymajcie, jeśli zobaczycie lub przeczytacie cokolwiek, co Was zaniepokoi.
f. Ustalcie jaki czas powinien spędzać każdy z członków rodziny w Internecie. Pamiętajcie o potrzebie zorganizowania czasu dla rodziny, na pracę domową i inne niezbędne zajęcia domowe.
g. Wymieńcie rodzaje stron akceptowanych / niedopuszczalnych do wyświetlania. Zasady, którymi będziecie się kierować przy tworzeniu takiej listy, oprzyjcie na zaleceniach biblijnych.
6. Zademonstruj umiejętność właściwego korzystania z Internetu poprzez wykonanie poniższych zadań:
a. Odwiedź przynajmniej 3 różne strony internetowe. Wydrukuj i zaprezentuj instruktorowi główne strony domen.
b. Zademonstruj umiejętność korzystania z wyszukiwarki internetowej w celu odszukania strony zawierającej internetową Biblię. Odwiedź tę stronę i wydrukuj 3 teksty biblijne w 3 różnych przykładach i zaprezentuj je swojemu instruktorowi.
c. Odwiedź 3 różne strony związane z Kościołem Adwentystów Dnia Siódmego, wydrukuj główną stronę tych domen i zaprezentuj je swojemu instruktorowi.
d. Pobierz skompresowany plik (.zip, .rar) na swój dysk twardy, a następnie rozpakuj go i otwórz.
b. Zademonstruj umiejętność korzystania z wyszukiwarki internetowej w celu odszukania strony zawierającej internetową Biblię. Odwiedź tę stronę i wydrukuj 3 teksty biblijne w 3 różnych przykładach i zaprezentuj je swojemu instruktorowi.
c. Odwiedź 3 różne strony związane z Kościołem Adwentystów Dnia Siódmego, wydrukuj główną stronę tych domen i zaprezentuj je swojemu instruktorowi.
d. Pobierz skompresowany plik (.zip, .rar) na swój dysk twardy, a następnie rozpakuj go i otwórz.
7. Zademonstruj umiejętność korzystania z poczty elektronicznej.
a. Napisz i wyślij e-maila.
b. Odbierz e-maila.
c. Pobierz lub wyświetl załącznik.
d. Poznaj 5 zasad bezpieczeństwa, których należy przestrzegać podczas korzystania z poczty elektronicznej
b. Odbierz e-maila.
c. Pobierz lub wyświetl załącznik.
d. Poznaj 5 zasad bezpieczeństwa, których należy przestrzegać podczas korzystania z poczty elektronicznej
8. Zapamiętaj tekst biblijny z Listu do Filipian 4,8. Wyjaśnij w jaki sposób ten tekst wskazuje nam jak powinniśmy korzystać z zasobów Internetu.
Pliki do pobrania: