Informacje:
Rok powstania: 2016
Miejsce powstania: Wydział Północnoamerykański
Tłumaczenie: KZS
Rok zatwierdzenia w Polsce: 2023
Wymagania próby na sprawność
1. Jako grupa stwórzcie listę różnych rodzajów mediów wizualnych. Następnie weźcie udział w gruntownej dyskusji na temat tego, jak różne rodzaje mediów można wykorzystać do szerzenia ewangelii Chrystusa. Zaprezentuj podsumowanie dyskusji innej grupie lub podziel się swoimi wnioskami online.
2. Przeczytaj rozdział 41 książki Patriarchowie i Prorocy „Odstępstwo nad Jordanem”, dwa kolejne akapity rozpoczynające się od: „Czujniej niż wszystkiego innego…”. Omów, w jaki sposób odnosi się to do konsumpcji mediów wizualnych i jak wpływa to na twoje zmysły i świadomość otoczenia.
3. Porównaj i skonfrontuj różne systemy ocen gier wideo, filmów i programów telewizyjnych z wytycznymi zawartymi w Liście do Filipian 4: 8.
4. Omów znaczenie zaangażowania rodziców w wybór mediów.
5. Omów wpływ przemocy w mediach wizualnych na kształtowanie społeczeństwa i jego oczekiwań.
6. Śledź bieżące wydarzenia w kraju i na świecie przez trzy dni i oceń źródła i dokładność zgłoszonych informacji. Oceń w skali od jednego do pięciu każdą z wiadomości, przy czym jeden reprezentuje czystą rozrywkę, a pięć – wyłącznie informacyjny charakter wiadomości. Przygotuj i zaprezentuj swoje ustalenia w grupie.
7. Wyszukaj pisma Ellen White w celu uzyskania porady na temat rozsądnego wykorzystania czasu. Wybierz i przeczytaj znaleziony fragment.
8. Prowadź szczegółowy zapis ilości czasu poświęconego mediom wizualnym i ich rodzajom, które konsumowałeś w okresie czterech dni. Uwzględnij następujące dane w swojej dokumentacji:
a. czas spędzony na oglądaniu,
b. ocenę mediów i przyjęty sposób oceniania,
c. fabułę lub motyw przewodni,
d. czystość w kontekście treści seksualnych oraz przemocy,
e. komunikat przedstawiony przez media.
Przygotuj wykres lub diagram ilustrujący twoje ustalenia. Jakie ewentualne zmiany musisz wprowadzić w swoich nawykach oglądania? Oceń, w jaki sposób bycie chrześcijaninem powinno wpływać na korzystanie z mediów. Bądź szczegółowy i uczciwy, biorąc pod uwagę to, czego doświadczyłeś w czasie realizacji tej sprawności. Podziel się swoją oceną w wiadomości, raporcie lub dzienniku z zaufanym przyjacielem lub liderem młodzieży.
9. Wraz z rodziną obejrzyj reklamę wykorzystującą media wizualne (bilboard, telewizja, internet, plakaty). Po obejrzeniu przeprowadź wywiad z członkami rodziny, korzystając z następujących pytań:
a. Czy podobała Ci się reklama?
b. Czy nauczyłeś się czegoś cennego?
c. Czy obejrzałbyś ponownie reklamę? Dlaczego tak lub dlaczego nie?
d. Czy wg Ciebie był to dobrze spędzony czas na oglądaniu tej reklamy?
10. Napisz przemówienie, zrób prezentację lub grę, która pokazuje, czego nauczyłeś się o krytyce mediów wizualnych, zdobywając tę sprawność. Zaprezentuj swoje dzieło grupie.
Pliki do pobrania: