Reagowanie na katastrofy
14 kwietnia 2020Zbiórka online dla zuchów w wieku 6-9 lat
16 kwietnia 2020Informacje:
Rok powstania: 1973
Miejsce powstania: General Conference
Opracowanie po polsku: Grupa ds. sprawności
Rok zatwierdzenia w Polsce: 2020
Poziom trudności: 12-15 lat
Wymagania próby na sprawność
1. Wyjaśnij, jaka jest różnica między pojęciami “ekologia” oraz “ochrona środowiska”.
2. Napisz esej o długości 500 słów, dotyczący tego jak zwiększająca się populacja ludzi staje się zagrożeniem dla naszego życia na Ziemi.
3. Wyjaśnij, co może oznaczać stwierdzenie, że jezioro lub rzeka są „zdegradowane”. Określ czy w Twojej okolicy lub kraju znajdują się jeziora lub rzeki, które mogłyby zostać w ten sposób określone.
4. Przeprowadź inspekcję strumienia płynącego w Twojej okolicy. Zwróć uwagę na:
a. oznaki czystości, obecności flory i fauny,
b. oznaki degradacji i zanieczyszczenia.
5. Jeśli strumień w Twojej okolicy wykazuje oznaki zanieczyszczenia i degradacji, podejmij kroki w celu przywrócenia jego czystości. Skontaktuj się z odpowiednim urzędem odpowiedzialnym za ochronę środowiska, aby dowiedzieć się co Ty lub Twoja grupa możecie zrobić, aby poprawić stan strumyka. Zachęć grupę przyjaciół do włączenia się w sprzątanie odpadów zanieczyszczających strumień i jego okolice. Jeśli jest to możliwe, zaproś lokalne firmy do zaangażowania się w Twój projekt.
6. Odwiedź składowisko odpadów, aby zobaczyć jak odbywa się gospodarowanie odpadami na nim. Następnie odpowiedz na poniższe pytania:
a. Ile ton odpadów trafia tam dziennie? A ile rocznie?
b. Jakie wysiłki są podejmowane, aby odpady zostały poddane recyklingowi?
c. Czy odbywa się tam spalanie śmieci? Czy wszystkie śmieci lub ich część są poddawane spalaniu?
d. Jaki jest roczny koszt gospodarowania odpadami w przeliczeniu na osobę?
e. Co dzieje się z zezłomowanymi samochodami w Twojej okolicy?
7. Odwiedź najbliższą oczyszczalnię ścieków, a następnie narysuj i opisz szczegółowy schemat tego, co dzieje się z odpadami płynnymi i stałymi od momentu, kiedy wpływają do oczyszczalni, aż do jej opuszczenia. Wyjaśnij w jakiej formie odpady opuszczają oczyszczalnię oraz czy mogą one zostać wykorzystane ponownie.
8. Wykonaj poniższe zadania:
a. Odwiedź najbliższą stację uzdatniania wody. Narysuj schemat przedstawiający przepływ wody przez etapy jej uzdatniania od momentu, kiedy woda wpływa do stacji, aż do jej opuszczenia, gdy może zostać wykorzystana w domach.
b. Na podstawie dostępnych źródeł oraz prognoz urzędników wodociągów, przedstaw swoją opinię na pytanie: Czy ilość zasobów wodnych w przyszłości będzie wystarczająca, aby pokryć zapotrzebowanie na wodę?
9. Przeczytaj książkę poruszającą zagadnienia dotyczące środowiska (przyrodniczego) np. „Milcząca Wiosna” Rachel Carson i napisz esej na jej temat.
10. Wyjaśnij, czym są gatunki rzadkie (R) oraz gatunki zagrożone (EN). Wymień kroki, które są podejmowane w celu ochrony tych gatunków w Twojej okolicy i zastanów się, co Ty możesz zrobić, aby wspomóc te wysiłki. Swoje pomysły zapisz w formie notatki, liczącej od 300 do 500 słów.
Pliki do pobrania:
Pliki do pobrania: