Adventurer Bible Experience 2022
1 września 2021
Spotkanie organizacyjne dla Trenerów
15 września 2021Cześć!Po pozytywnym odbiorze pierwszej edycji Pathfinder Bible Experience chcielibyśmy kontynuować ten projekt. Dlatego, oficjalnie i serdecznie chcemy zaprosić Was do dołączenia do tegorocznej edycji. W tym roku będziemy organizować 2 konkursy:
- dla harcerzy i osób w wieku 10-18 lat, konkurs pod nazwą Pathfinder Bible Experience,
- dla zuchów i dzieci w wieku 6-9 lat, konkurs pod nazwą Adventurer Bible Experience.
Na czym polega konkurs? W konkursie startują zespoły składające się z 2-6 osób, które pod opieką pełnoletniego Trenera przygotowują się z treści biblijnych ksiąg konkursowych:
- dla harcerzy: Księga Rut i 1. Księga Królewska,
- dla zuchów: Księga Rut i 1. Księga Królewska, r.1-6
Przez kilka kolejnych miesięcy, uczestnicy przygotowują się do konkursu, a następnie sprawdzają swoją wiedzę na 4 etapach konkursu:
- Lokalnym – zespoły otrzymują od organizatorów pytania, na które odpowiadają we własnym zakresie, aby sprawdzić swój poziom wiedzy. Z tego etapu żaden zespół nie odpada.
- Chorągwianym (diecezjalnym) – etap odbywa się online poprzez Zoom i jest organizowany wewnątrz chorągwi. Na tym etapie zespoły poznają, jak będzie wyglądał oficjalny i uroczysty etap konkursu. Z tego etapu żaden zespół nie odpada.
- Krajowym – jest to oficjalny etap konkursu, który odbędzie się „na żywo” w trybie weekendowym. Oprócz testowania, czyli sprawdzenia wiedzy będzie też czas na integrację, dobrą zabawę i chwilę refleksji we wspólnym gronie. Z tego etapu przejdą dalej te zespoły, które uzyskają min. 90% najwyższego osiągniętego wyniku.
- Wydziałowym – ze względu na pandemię, najprawdopodobniej odbędzie się online. Zespoły z Polski będą współuczestniczyć w nim z zespołami z innych krajów Wydziału Transeuropejskiego.
Kim jest Trener?Trener to osoba, która wspiera zespół i motywuje go. Trener we współpracy z kadrą drużyny i rodzicami prowadzi zespół przez proces przygotowań. Do dyspozycji Trener ma cały zestaw materiałów przygotowanych przez organizatorów. Ponadto, Trener wyjeżdża z zespołem na etap krajowy i wspiera zespół technicznie podczas etapów zdalnych, a także jest w stałym kontakcie z organizatorami.
Jak przygotować Zespół do konkursu?Na ten temat powiemy więcej na spotkaniu organizacyjnym, które odbędzie się na Zoom – 19 września o godz. 19:00 (dane do połączenia, prześlemy wkrótce). Na razie możemy wspomnieć, że ze strony organizatorów zapewnimy zestaw materiałów, a w nim: Plan Czytania, który pomoże zaplanować czytanie ksiąg biblijnych, a także różnego rodzaju krzyżówki, rebusy, zagadki i scenki. W tym roku pojawi się również specjalna gra planszowa oraz gra terenowa.
Czy PBE i ABE to rywalizacja i konkurowanie ze sobą?Pomimo, że całe wydarzenie nazywane jest konkursem, to naszym celem nie jest to, aby zespoły rywalizowały ze sobą, ale aby każdy uczestnik mógł zmierzyć się sam ze sobą, zmotywować się do studiowania Biblii i zobaczyć, jak wiele ona w sobie kryje.
Jak zostać zwycięzcą konkursu?W konkursie, każdy zespół dąży do tego, aby odpowiedzieć poprawnie na jak największą liczbę pytań. Uzyskany wynik decyduje o tym, które miejsce na podium zajmie zespół. Żaden zespół nie zajmuje miejsca niższego niż III :)
Co z nagrodami?Oczywiście, jako organizatorzy chcemy pokazywać, że najlepszą korzyścią z udziału w konkursie jest ta wielka i niesamowita podróż, która naprawdę zmienia sposób patrzenia na te księgi i przybliża nas do Boga! Ale, aby zwiększyć motywację naszych małych i dużych uczestników przygotujemy również nagrody.
- dla harcerzy, którzy zajmą I miejsce – wycieczka kilkudniowa,
- dla zuchów, które zajmą I miejsce – wyjście jednodniowe w ciekawe miejsce,
- dla harcerzy i zuchów, którzy zajmą II i III miejsce – nagrody rzeczowe odpowiednie do zajętego miejsca.
Jak dołączyć do konkursu?Aby dołączyć należy:
- Skompletować zespół: 2-6 uczestników + Trener,
- Zapoznać się z Zasadami Konkursu,
- Do 1 października wypełnić formularz zgłoszeniowy
- Czekać na potwierdzenie rejestracji w konkursie.
Formularz zgłoszeniowy do PBE: https://forms.gle/WWrcfHFj1Zqw7suFA
Formularz zgłoszeniowy do ABE: https://forms.gle/u9EiGosgDc2H7VWG7
Na koniec garść ogłoszeń:
- Zapraszamy Was, a także wszystkich potencjalnych Trenerów do dołączenia do spotkania organizacyjnego.
Zoom, 19 września, godz. 19:00 - Przed Dniem ZHA do zborów zostaną rozesłane plakaty reklamujące PBE i ABE, zakładki dla zuchów oraz zaproszenie w formie okólnika. Dopilnujcie proszę, aby zostały one wywieszone w Waszych zborach
i rozreklamowane. - Jeśli usłyszycie o grupce chętnych osób, które nie mają swojego Trenera, koniecznie dajcie nam o tym znać! Tak samo w drugą stronę ;)
- Jeśli nie braliście udziału w zeszłym roku, nie wahajcie się spróbować w tym roku. Myślę, że wszyscy zeszłoroczni Trenerzy potwierdzą, że naprawdę warto jest poświęcić trochę czasu na to, aby poprowadzić Zespół w przygotowaniach do tego konkursu. Jedna decyzja, która będzie procentować przez lata…
W przypadku pytań, możecie pisać i dzwonić do nas:
PBE: Patrycja Strońska, tel. 883 280 838, zha@zha.org.pl
ABE: Paulina Rawińska, tel. 792 240 903, adventurer@zha.org.pl
Z harcerskim pozdrowieniem:
Czuwaj Marana Tha!
Sekretarz Krajowy,
dh Patrycja Strońska.