Informacje:
Rok powstania: 1928
Miejsce powstania: General Conference
Opracowanie po polsku: Grupa ds. sprawności
Rok zatwierdzenia w Polsce: 2020
Poziom trudności: 12-15 lat
Wymagania próby na sprawność
1. Narysuj lub sfotografuj, a następnie zidentyfikuj 35 rodzajów kwiatów.
2. Narysuj i prawidłowo wskaż/oznacz części kwiatu: słupki, pręciki, płatki korony, działki kielicha.
3. Nazwij dowolne 6/sześć rodzin kwiatów i wymień cechy, którymi się charakteryzują/charakterystyczne dla każdej z nich. Wymień co najmniej 2 kwiaty z każdej z rodzin.
4. Opisz cykl życiowy rośliny nasiennej, uwzględniając rolę, jaką odgrywają owady lub wiatr w zapyleniu.
5. Wymień co najmniej dwie rośliny, które są toksyczne w kontakcie ze skórą. Określ, które z nich występują w Twojej okolicy.
6. Wykonaj trzy z poniższych zadań:
a. Zbierz, narysuj lub sfotografuj zestaw przynajmniej sześć kwiatów ułożonych tak jak kolory tęczy: czerwony, pomarańczowy, żółty, zielony, niebieski, granatowy, fioletowy.
b. Przedstaw świeże, sprasowane lub ususzone kwiaty: pięciopłatkowy, czteropłatkowy, trójpłatkowy, bezpłatkowy.
c. Z zasłoniętymi oczami zidentyfikuj dwa z pięciu dzikich lub uprawnych kwiatów po ich zapachu.
d. Sporządź listę kwiatów, które zaobserwowałeś jako miejsce poszukiwania pożywienia przez poniższe zwierzęta:
aa. ptaki,
bb. pszczoły,
cc. trzmiele,
dd. motyle,
ee. ćmy,
e. Obserwuj kwiat przez co najmniej 10 minut w świetle słonecznym oraz przez co najmniej 10 minut po nastaniu zmierzchu. Zapisz liczbę oraz rodzaje odwiedzających go owadów i nazwę kwiatu.
Pliki do pobrania: