Informacje:
Rok powstania: 1928
Miejsce powstania: Generalna Konferencja
Tłumacz: KZS
Rok zatwierdzenia w Polsce: 2024
Wymagania próby na sprawność
1. Zalecany wiek 13 lat lub uczeń VII klasy szkoły podstawowej.
2. Na podstawie studium Biblii oraz Ducha Proroctwa dowiedz się, w jaki sposób Jezus uzdrawiał chorych oraz jak wyglądał obrzęd namaszczenia chorego, przeprowadzany przez starszych zboru. Napisz na ten temat referat, o długości ok. 250 słów, lub przedstaw 2-minutowe ustne sprawozdanie.
3. Wyjaśnij, czym jest kształcenie ustawiczne i dlaczego jest ono tak istotne w przypadku zawodów medycznych.
4. Przeprowadź wywiad z przynajmniej dwiema osobami, wykonującymi zawód medyczny. Jedną z nich powinna być osoba wykonująca zawód inny niż pielęgniarka czy lekarz (np. elektroradiolog, dietetyk, fizjoterapeuta). W swoim wywiadzie zadaj następujące pytania:
a. Dlaczego wybrał/a Pan/Pani ten zawód?
b. Jakie wykształcenie jest niezbędne do podjęcia pracy w tym zawodzie?
c. Ile czasu, po zdobyciu niezbędnego wykształcenia, zajmuje uzyskanie prawa do wykonywania zawodu, specjalizacji lub wprawy w wykonywaniu tego zawodu?
d. Jaką część swojej pracy lubi Pan/Pani najbardziej, a jaką najmniej?
e. W jakie dni tygodnia Pan/Pani pracuje? Ile godzin dziennie spędza Pan/Pani w pracy?
f. Jakie są możliwości rozwoju/awansu w Pana/Pani dziedzinie?
g. Jaki kierunek studiów wyższych lub podyplomowych byłby uzupełnieniem wybranego przez Panią/Pana zawodu?
h. Które z pobliskich uniwersytetów umożliwiają zdobycie wykształcenia niezbędnego w tym zawodzie?
5. Wykonaj jedno z poniższych zadań:
a. Odbądź wolontariat w szpitalu lub innej placówce medycznej.
b. Odwiedź przychodnię medyczną lub gabinet dentystyczny i wykonaj następujące zadania:
(1) Odwiedź i przyjrzyj się pomieszczeniom takim jak: recepcja, gabinet zabiegowy, gabinety lekarskie, pracownia RTG, itd.
(2) Zapoznaj się ze sprzętem medycznym używanym w tym miejscu.
(3) Dowiedz się, jak wygląda przebieg wizyty pacjenta w danym miejscu od momentu wejścia do placówki do momentu opuszczenia gabinetu.
(4) Dowiedz się, jak wygląda przebieg badania pacjenta, od zebrania wywiadu do postawienia diagnozy.
c. Udaj się na wizytę z pielęgniarką środowiskową i wykonaj następujące zadania:
(1) Dowiedz się, jak wygląda przebieg domowej wizyty pielęgniarskiej od momentu, gdy pielęgniarka dowiaduje się o pacjencie do złożenia lekarzowi raportu z wizyty.
(2) Przyjrzyj się, w jaki sposób dokonywane są pomiary parametrów życiowych.
(3) Zwróć uwagę na przekazywane pacjentowi zalecenia oraz sposób podania leków.
d. Odwiedź dowolny oddział dzienny, pracownie radiologiczną, gabinet fizjoterapeutyczny, gabinet zabiegowy lub inne pomieszczenie medyczne i wykonaj następujące zadania:
(1) Przyjrzyj się, na czym polega praca w danym miejscu.
(2) Zapoznaj się ze sprzętem używanym w danym miejscu oraz sposobem jego działania.
(3) Dowiedz się, jak wygląda przebieg wizyty pacjenta w danym miejscu.
(4) Dowiedz się, ilu członków personelu jest niezbędnych, aby umożliwić funkcjonowanie danego miejsca.
(5) Dowiedz się, czy odwiedzone przez ciebie miejsce, funkcjonuje również w nocy.
Pliki do pobrania:
Indeks (kliknij aby pobrać)
Link do wymagań w języku angielskim: