Informacje:
Rok powstania: 2013
Miejsce powstania: Wydział Północnoamerykański
Tłumacz: KZS
Rok zatwierdzenia w Polsce: 2024
Wymagania próby na sprawność
1. Wyjaśnij którego dnia stworzenia świata zostały stworzone rekiny.
2. Wyjaśnij jak nazywa się nauka o rekinach.
3. Zidentyfikuj z zdjęć lub własnych obserwacji 10 gatunków rekina.
4. Narysuj i zidentyfikuj następujące części ciała rekina:
a. pierwsza płetwa grzbietowa
b. druga płetwa grzbietowa
c. płetwa piersiową
d. płetwa brzuszna
e. płetwa odbytowa
f. płetwa ogonowa
g. tryskawki
h. kręgosłup
i. oko
j. pysk
k. nozdrza
l. paszcza
5. Wyjaśnij jak działają zmysły: zapachu, wzorku, smaku, słuchu, dotyku i elektrorecepcji u rekina.
6. Podaj największy gatunek rekina i wymiary dorosłego osobnika.
7. Podaj najbardziej agresywny gatunek.
8. Podaj drapieżnika zagrażającego żarłaczowi białemu.
9. Wyjaśnij zwyczaje zachowań rozrodczych rekinów.
10. Wyjaśnij jak wyglądają narodziny rekina.
11. Przedyskutuj w grupie:
a. Jak być bezpiecznym w środowisku naturalnym rekinów?
b. Błędne przekonanie o rekinach.
c. Zagrożenie tworzone przez rekiny.
12. Wykonaj minimum dwie z podanych aktywności:
a. Odwiedź pobliskie oceanarium, dowiedz się o karmieniu i nawykach rekinów.
b. Obejrzyj dokument o rekinach i dowiedz się jakie straty i korzyści wnoszą dla ludzi.
c. Odwiedź muzeum naturalne i zwróć uwagę jak rekiny są ukazane w ich ekosystemie.
d. Stwórz wystawę z 10 zdjęć i informacji o rekinach. Zawrzyj informacje, które zdobyłeś w poprzednich podpunktach.
e. Stwórz grę, która pomoże innym dowiedzieć się o rekinach. Możesz wzorować się na istniejącej grze karcianej lub planszowej
Pliki do pobrania:
Indeks (kliknij aby pobrać)
Link do wymagań w języku angielskim: