
Gwizdki
25 lipca 2024
Hodowla bydła
28 lipca 2024Informacje:
Rok powstania: 2012
Miejsce powstania: Wydział Południowoamerykański
Tłumacz: KZS
Rok zatwierdzenia w Polsce: 2024
Wymagania próby na sprawność
1. Wyjaśnij pojęcie parasporty.
2. Dowiedz się jak uprawianie parasportów wpływa na rozwój i rehabilitację osób niepełnosprawnych.
3. Wyjaśnij dlaczego ważne jest dla osób niepełnosprawnych uprawianie parasportów.
4. Podaj minimum 10 dyscyplin sportowych należącą do parasportów.
5. Podaj nazwę minimum dwóch międzynarodowych parazawodów.
6. Przeprowadź wywiad z osobą z niepełnosprawnością i zapytaj czy uprawia ona jakiś sport.
7. Wykonaj jedno z poniższych zadań:
a. Odwieź instytucję zajmującą się para sportami i dowiedz się:
I. Jaka jest wizja i misja instytucji?
II. Ile osób doświadcza korzyści z działalności tej instytucji?
III. Jakie największe wyzwanie przed nią stoi?
IV. Jak ich program zachęca do uprawiania sportu? – oni chyba nie trenują ludzi
b. Obejrzyj wydarzenie sportowe osób z niepełnosprawnością i opisz swoje doświadczenie.
I. Jaka jest wizja i misja instytucji?
II. Ile osób doświadcza korzyści z działalności tej instytucji?
III. Jakie największe wyzwanie przed nią stoi?
IV. Jak ich program zachęca do uprawiania sportu? – oni chyba nie trenują ludzi
b. Obejrzyj wydarzenie sportowe osób z niepełnosprawnością i opisz swoje doświadczenie.
8. Znajdź informacje na temat paraolimpiady. Uwzględnij informacje o jej historii i jej znaczeniu dla osób z niepełnosprawnością. Znajdź dokładne informacje o tym kto bierze w niej udział, jakie dyscypliny sportowe obejmuje, gdzie i kiedy miała miejsce pierwsza paraolimpiada, kiedy i gdzie miała miejsce ostatnia paraolimpiada, kiedy i gdzie będzie miała miejsce następna. Znajdź parasportowca, który może być inspiracją oraz inne ważne informacje. Całość przedstaw na jeden z wybranych sposobów:
a. wypracowanie minimum 500 słów,
b. prezentacja z użyciem zdjęć lub PowerPoint trwająca 3-5 minut,
c. szczegółowego plakatu zawierającego zdjęcia i opisy.
b. prezentacja z użyciem zdjęć lub PowerPoint trwająca 3-5 minut,
c. szczegółowego plakatu zawierającego zdjęcia i opisy.
9. Przedyskutuj co zrobiłbyś, gdyby do twojej drużyny dołączył harcerz z niepełnosprawnością i chciał brać udział w grach zastępowych. Przemyśl czy miejsce spotkań twojej drużyny jest łatwo dostępne dla osób z niepełnosprawnością. Znajdź sposoby na umożliwienie integracji i tworzenie aktywności z osobą z niepełnosprawnością.
10. Znajdź i przedyskutuj 2 przykłady cudów dokonanych z na osobach z niepełnosprawnością opisanych w Biblii. W dyskusji zawrzyj poniższe pytania:
a. Jaką przypadłość miała ta osoba? Jak nazwalibyśmy ją dzisiaj?
b. Jaki wpływ na jego/jej życie miała niepełnosprawność?
c. Jak została uleczona?
d. Czy biblia wspomina co stało się potem w życiu tej osoby? Jeśli tak jak różniło się jego/jej życie po wyzdrowieniu?
e. Dlaczego te osoby zostały uzdrowione? (powód nie musi być dokładnie określony)
f. Opierając się na wiedzy w jaki sposób osoby z niepełnosprawnością były traktowane w przez społeczeństwo i stosunku Jezusa i proroków do tych osób, wskaż jak dzisiaj powinniśmy traktować osoby z niepełnosprawnością? Bądź dokładny.
b. Jaki wpływ na jego/jej życie miała niepełnosprawność?
c. Jak została uleczona?
d. Czy biblia wspomina co stało się potem w życiu tej osoby? Jeśli tak jak różniło się jego/jej życie po wyzdrowieniu?
e. Dlaczego te osoby zostały uzdrowione? (powód nie musi być dokładnie określony)
f. Opierając się na wiedzy w jaki sposób osoby z niepełnosprawnością były traktowane w przez społeczeństwo i stosunku Jezusa i proroków do tych osób, wskaż jak dzisiaj powinniśmy traktować osoby z niepełnosprawnością? Bądź dokładny.
11. Przeczytaj i przedyskutuj poniższe wersety mówiące odnowie naszego ciała podczas ponownego przyjścia Jezusa:
a. Flp 3,20-21
b. 1 Kor 15, 35-53
c. Iz 35, 3-6
d. Ps 17, 15
e. Rz 6, 5-7
b. 1 Kor 15, 35-53
c. Iz 35, 3-6
d. Ps 17, 15
e. Rz 6, 5-7
Pliki do pobrania:
Indeks (kliknij aby pobrać)
Link do wymagań w języku angielskim:



