Informacje:
Rok powstania: 2005
Miejsce powstania: Generalna Konferencja
Opracowanie po polsku: Grupa ds. sprawności
Rok zatwierdzenia w Polsce: 2020
Poziom trudności: 12-15 lat
Wymagania próby na sprawność
1. Zdefiniuj pojęcie „alfabetyzacja”.
2. Dowiedz się i krótko opisz, jak dwie albo trzy organizacje w twojej społeczności lub kraju promują czytelnictwo czy też przeciwdziałają analfabetyzmowi wśród dzieci i dorosłych.
3. Opisz w jednym akapicie dlaczego przeciwdziałanie analfabetyzmowi jest takie ważne.
4. Wykonaj trzy z poniższych zadań:
a. Pomóż komuś przeczytać niewielką książkę lub opowiadanie.
b. Przeczytaj grupie młodszych dzieci krótką historię, a potem porozmawiaj z nimi o jej treści.
c. Wykonaj 10 fiszek zawierających proste słowa i ilustracje oraz podaruj je komuś, kto uczy się czytać.
d. Przeczytaj (podczas jednego lub więcej spotkań), kilka rozdziałów Biblii znajomej starszej osobie, która jest niewidoma lub z innego powodu nie może czytać samodzielnie.
e. Przedstaw w szkole lub szkółce sobotniej pięciominutową prezentację o tym czego się nauczyłeś na temat alfabetyzacji.
5. Wybierz trzy trudniejsze słowa i wyjaśnij instruktorowi, jak mógłbyś nauczyć kogoś co one oznaczają i jak się je literuje.
Pliki do pobrania: