Wymagania próby na sprawność
Informacje:
Rok powstania: 2006
Miejsce powstania: Wydział Północnoamerykański
Tłumacz: KZS
Rok zatwierdzenia w Polsce: 2024
Wymagania próby na sprawność
1. Naucz się na pamięć i zastosuj w życiu tekst z 1 Kor 10,31
2. Opisz wszystkie z poniższych rodzajów przedstawień teatralnych:
a. Filmy dotyczące ludzi
b. Skecz uwielbieniowy / Skecz teatralny
c. Pantomima
d. Czytanie z podziałem na role / monolog, duet lub w grupie
e. Musical / dramat
3. Opisz, w jaki sposób każdy z powyższych rodzajów teatru może być wykorzystany do głoszenia ludziom o Bogu.
4. Poznaj wymienione poniżej zasady aktorstwa:
a. Nigdy nie odwracaj się tyłem do publiczności.
b. Mów powoli i nie rób niepotrzebnych przerw między kwestiami.
c. Mów wyraźnie (chyba, że wskazówki sceniczne mówią inaczej).
d. Nie spożywaj produktów mlecznych i słodyczy (czekolady, napoi gazowanych) przed mówieniem ze sceny bądź śpiewaniem.
e. Zachowaj charakter postaci (nie śmiej się, nie uśmiechaj się, jeśli nie mówią tego wskazówki sceniczne).
f. Pozostań na swojej przestrzeni scenicznej (jeżeli wskazówki sceniczne tego nie nakazują).
g. Nie zasłaniaj widowni innych aktorów.
h. W grze aktorskiej wykorzystaj również ręce i oczy.
i. Nie ma czegoś takiego jak przesada.
j. Upewnij się, że nic nie blokuje twoich ust (guma do żucia itp., o ile nie wskazano inaczej).
5. Dowiedz się dlaczego następujące zasady pantomimy są tak ważne. Przećwicz je, przedstawiając prostą historię biblijną:
a. Pantomima jako projekt misyjny nigdy nie powinna być „grą w zgadywanie”. Temat powinien być przedstawiony jasno i wyraźnie.
b. Ważne jest, by pamiętać, że w pracy aktorskiej najważniejsza jest myśl. Najpierw niech zareagują oczy, później reszta twarzy i głowy, a na końcu reszta ciała.
c. Twoje ruchy powinny być zawsze proste i jednoznaczne.
d. Każdy ruch i wyrazy twarzy powinny być widoczne dla widza.
e. Wszystkie gesty i ruchy muszą mieć swój powód ich wykonania.
f. W jednym momencie należy wykonywać tylko jeden gest lub ruch.
g. Ćwicz, aż stworzysz wyraźną postać.
6. Zapoznaj się z następującą terminologią:
a. ad-lib (dowolność wykonania),
b. kulisy,
c. przejście,
d. sygnał (aby zagrać swoją kwestię)
e. z przodu sceny (dowsnstage)
f. wyjście,
g. kwestia
h. znieruchomieć,
i. oznaczenie strony lewej i prawej
j. lewy środek i prawy środek
k. scenografia,
l. tempo,
m. w głębi sceny (upstage),
n. „lizanie szafy” (przyćmienie).
7. Ze wszystkich kategorii podanych w punkcie 2, zaplanuj i zaprezentuj dwa przedstawienia w kościele lub grupie młodzieżowej.
8. Jako grupa stwórz jedno przedstawienie i zaprezentuj je.
Pliki do pobrania:
Indeks (kliknij aby pobrać)
Link do wymagań w języku angielskim: