Informacje:
Rok powstania: 1937
Miejsce powstania: Generalna Konferencja
Tłumacz: Klaudia Owczarek
Rok zatwierdzenia w Polsce: 2011
Poziom trudności: 10-11 lat
Wymagania próby na sprawność
1. Omów jakie cechy musi posiadać zwierzę, aby zostało uznane za gada.
2. Wymień piętnaście gatunków gadów, które żyją na wolności w Europie Środkowo-Wschodniej, w szczególności te występujące w Polsce. Omów gdzie żyją, jakie mają zwyczaje żywieniowe oraz określ ich znaczenie gospodarcze.
3. Wymień pięć wybranych gatunków jadowitych gadów, w tym te występujące w Polsce. Dla każdego z nich określ położenie kłów jadowych oraz zasięg występowania.
4. Wyjaśnij, co należy zrobić w przypadku ukąszenia przez:
a. jadowitego węża,
b. niejadowitego węża.
5. Wykonaj jedno z poniższych zadań:
a. Dla wybranego gatunku z każdego rodzaju gada: jaszczurka, wąż, żółw, omów cykl życiowy. Porównaj jaszczurki, węże, żółwie i krokodyle pod względem cyklu życiowego, rozmieszczenia oczu, uszu, zębów, serca, płuc, ogona i łusek/skorup.
b. Hoduj małego, wybranego przez siebie, gada w terrarium. Prowadź systematyczne notatki, opisując przez trzy miesiące, w jaki sposób dbasz o niego.
6. Odszukaj dwie historie biblijne, w których gatunek gada odegrał ważną rolę.
Pliki do pobrania: