Informacje:
Rok powstania: 2017
Miejsce powstania: Wydział północnoamerykański
Tłumaczenie: KZS
Rok zatwierdzenia w Polsce: 2023
Wymagania próby na sprawność
1. Wymień cechy pożądane przez Boga u króla na podstawie Pwt 17,14-20. Wyjaśnij dlaczego Bóg podał te wytyczne wieki przed tym, kiedy Izrael zapragnął mieć króla.
2. Przeczytaj 1 Sm 8-10. Wskaż przebieg wydarzeń, które doprowadziły do wyboru pierwszego króla starożytnego Izraela.
3. Wskaż jaką duchową rolę odgrywał król w czasach starożytnego Izraela?
4. Wymień pierwszych czterech królów Izraela i łączące ich pokrewieństwo.
5. W Dn 2,21 czytamy, że Bóg ustanawia i usuwa królów. Przytocz trzy biblijne przykłady, jak ten tekst odnosi się do woli Bożej również wobec ciebie, w twoim codziennym życiu.
6. Opisz krótko wydarzenia z życia króla Saula, które spowodowały, że Bóg wybrał innego króla Izraela.
7. Przeczytaj 2Sm 11-12. Pomimo tego, że król Dawid był uważany za dobrego króla, jaka seria wydarzeń doprowadziła go do grzechu, który ściągnął na niego karę wymierzoną przez Boga?
8. Odpowiedz, jak Dawid mógł uchodzić za sprawiedliwego w oczach Bożych pomimo grzechów, jakie popełnił?
9.Biblia podaje, że Salomon był najmądrzejszym człowiekiem jaki kiedykolwiek żył na ziemi. Opisz co było tak znaczącego w rządach króla Salomona. Rozważ wersety z 1Krl 3,16-28.
10. Przeczytaj Pwt 17,14-20. Zastanów się i przedyskutuj jak król Salomon stał w sprzeczności wobec cech, których Bóg oczekiwał od króla.
11. Przeczytaj Koh 12 i wskaż, jaką głęboką radę daje król Salomon odnośnie życia i służby Bogu?
12. Przestudiuj życie Rechabeama z 1 Krl 12. Przedstaw chronologicznie serię wydarzeń, które doprowadziły do buntu, skutkującego podziałem na królestwo Izraela i Judy.
13. Indywidualnie lub z w parze przestudiuj życie dwóch z królów z poniższej listy. Zwróć szczególną uwagę na ich wysiłki we wsparciu dzieła Bożego. Podziel się swoimi spostrzeżeniami z grupą.
a. Uzzjasz/Azariasz – 2 Krn 26:1-15;
b. Dawid – 1 Krn 28,11-12;
c. Hiskiasz – 2 Krn 29;
d. Jehoszafat – 2 Krn 17-19;
e. Jozjasz – 2 Krl 23;
f. inny wybrany król.
14. Narysuj wykres przedstawiający chronologię królów Izraela i Judy, uwzględniając , kiedy doszli oni do władzy i jak długo panowali. Umieść Izrael i Judę na równoległych osiach czasu.
15. Stwórz prezentację, przemowę lub grę przedstawiającą czego się nauczyłeś o królach Izraela podczas zdobywania tej sprawności. Podziel się prezentacją z grupą.
Pliki do pobrania: