Adventurer Bible Experience 2023
30 września 2022Informator KZS #07
2 października 2022To już trzecia edycja Pathfinder Bible Experience! Chcemy Cię zaprosić na kolejną edycję PBE, tym razem będziesz się mierzyć z pytaniami z Ewangelii Jana.
Pewnie się zastanawiasz jak to było w poprzednich latach. Otóż możesz zobaczyć to pod tymi linkami:
- Edycja 2021 – filmik na Youtube (https://youtu.be/5pMvbrNVEQQ)
- Edycja 2022 – zdjęcia z Etapu Krajowego (https://tiny.pl/w7md2)
Gdybyś był jednak dalej ciekawy tego jak wyglądała poprzednia edycja, to zapraszamy do przeczytania sprawozdania z edycji 2022 które znajduje się tutaj.
Rejestracja będzie odbywać się pod tym linkiem i trwa do 1 Listopada 2022 r., godz. 23:59: https://forms.gle/tQRXVXBL9LGqcLkr8
No dobra, ale co jeżeli nie wiesz o co tutaj tak właściwie chodzi? Otóż już spieszymy się z wyjaśnieniami.
Konkurs:
The Pathfinder Bible Experience to konkurs z wiedzy biblijnej organizowany przez Związek Harcerstwa Adwentystycznego do etapu krajowego włącznie oraz przez ZHA we współpracy z Sekretariatem Młodzieży przy Wydziale Transeuropejskim KADS na etapie wydziałowym. Konkurs jest przeznaczony nie tylko dla harcerzy ZHA ale również do młodzieży w wieku 10 – 18 lat.
Cel:
Celem The Pathfinder Bible Experience jest promowanie i zachęcanie młodych osób do studiowania Biblii i zapamiętywania, tak aby ich zrozumienie Pisma Świętego wzrastało, a ich związek z Chrystusem się pogłębiał.
Wszystko bowiem, co przedtem napisano, ku naszej nauce napisano, abyśmy przez cierpliwość i pociechę z Pism mieli nadzieję.
(List do Rzymian 15, 4)
Korzyści z uczestnictwa:
Pewnie się zastanawiasz co będziesz miał z uczestnictwa w tym konkursie. Otóż bardzo dużo, sam się przekonaj:
- Możliwość sprawdzenia siebie oraz swojej wiedzy biblijnej
- Pielęgnowanie relacji z Bogiem poprzez poznawanie i słuchanie Jego Słowa.
- Nowe doświadczenia związane z pracą w zespole oraz udział w prestiżowym konkursie.
- Nabycie głębokiej wiedzy związanej z tematem konkursu.
- Nabywanie umiejętności dogłębnego studiowania Biblii, rozumienia jej treści oraz języka.
- Uczestnictwo w konkursie to dodatkowa motywacja do systematycznego sięgania do Biblii.
- Nawiązanie nowych znajomości i zacieśnianie więzi między przyjaciółmi.
- Zapamiętanie wartościowych i przydatnych wersetów biblijnych.
Organizacja:
W konkursie biorą udział zespoły składające się z 2 do 6 osób pod opieką Trenera który jest osobą pełnoletnią. Ważne jest żeby zespół był z jednej Diecezji/Chorągwi. Po zebraniu zespołu konieczne jest wyłonienie kapitana oraz nadanie nazwy. Gdy te warunki zostaną spełnione, wasz trener może was zarejestrować w formularzu zgłoszeniowym. W tej edycji PBE będziecie studiować Ewangelię Jana.
Będziecie rywalizować z innymi zespołami, które podczas kilku etapów (Lokalnym, Chorągwianym, Krajowym, Wydziałowym) konkursu grupowo odpowiadają na 90 pytań dotyczących treści studiowanych w tej edycji księgi. Każdy zespół w zależności od ilości zdobytych punktów, otrzymuje I, II lub III miejsce. Do ostatniego etapu przechodzą tylko te zespoły które zdobyły I miejsca podczas etapu krajowego. Konkurs jest całkowicie darmowy, jedynym kosztem jest opłacenie podróży zespołu.
Konkurs składa się z kilku etapów które odbędą się w następujących terminach:
- Lokalny 14 Stycznia
- Chorągwiany 11 Lutego
- Krajowy 10 – 12 Marca
- Wydziałowy 15 Kwietnia
Etap wydziałowy odbędzie się za granicą w stolicy Grecji – Atenach.
Nagrody:
Nie musimy chyba wyjaśniać, że najlepszą nagrodą jest sam udział i korzyści, które płyną ze studiowania Biblii. Ale żeby zwiększyć motywację, dla zespołów które zdobędą pierwsze miejsca, będziemy dofinansowywać podróż na Etap Wydziałowy do Aten. Nie zapomnimy oczywiście o pamiątkowych nagrodach rzeczowych dla II i III miejsca.
Jak zarejestrować swój udział w konkursie?
Ważna uwaga, tylko trener rejestruje zespół do uczestnictwa w konkursie.
- Przygotuj imiona, nazwiska oraz daty urodzeń uczestników.
- Wyłoń spośród uczestników kapitana.
- Nadaj wraz z uczestnikami nazwę zespołu.
- Przeczytaj regulamin znajdujący się na dole strony.
- Wejdź na formularz rejestracyjny – https://forms.gle/tQRXVXBL9LGqcLkr8
- Oczekuj maila powitalnego.
- Rozpocznij przygotowania z zespołem.
Co dalej?
Będziemy kontaktować się mailowo z wszystkimi trenerami poprzez maila, dlatego ważne jest żeby był on aktualny i prawidłowy. Przesyłane będą informacje o datach i szczegółach poszczególnych etapów. Tym kanałem również prześlemy dodatkowe materiały pomocnicze oraz inne ważne informacje.
Mam dodatkowe pytania.
Zapraszamy do zapoznania się z linkami na dole strony. Znajdują się tam między innymi zasady konkursu, regulamin oraz potrzebne zgody. Jeżeli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie zapraszamy do kontaktu z:
Dh. Patrycja Strońska
e-mail: zha@zha.org.pl
tel. 883 280 838
Szukaj nas również na Facebooku!
Pliki do pobrania: