Informacje:
Rok powstania: 1956
Miejsce powstania: Generalna Konferencja
Tłumacz: Błażej Owczarek
Rok zatwierdzenia w Polsce: 2015
Poziom trudności: 10-11 lat
Wymagania próby na sprawność
1. Zbierz kolekcję trzydziestu różnokolorowych rodzajów piasku. Każdą próbkę poprawnie oznacz etykietą: rodzaj, data oraz miejsce jej znalezienia.
2. Wyjaśnij co oznacza termin “piasek”. Wymień co najmniej dwa główne rodzaje piasku.
3. Omów jak powstaje piasek oraz z jakich minerałów najczęściej się składa.
4. Wytłumacz jaka jest zasadnicza różnica pomiędzy piaskiem a glebą.
5. Wyjaśnij poniższe terminy odnoszące się do ziaren piasku:
a. kształt,
b. powierzchnia,
c. faktura,
d. wielkość.
6. Scharakteryzuj krótko niżej wymienione rodzaje piasku oraz podaj przykłady zastosowania każdego z nich:
a. Piasek lodowcowy,
b. Piasek wapienny,
c. Ruchomy piasek (Kurzawka),
d. Piasek kwarcowy,
e. Piasek formierski,
f. Piasek abrazyjny,
g. Piasek budowalny,
h. Piasek filtracyjny,
i. Piasek posadzkowy,
j. Piasek przybrzeżny (np. jeziora).
7. Zbadaj pięć rodzajów piasku, obserwując ich powiększenie, a następnie na tej podstawie określ różne cechy charakterystyczne każdego z nich.
8. Naucz się na pamięć oraz wyjaśnij własnymi słowami niżej wymienione fragmenty z Biblii:
a. I Mojż. 22,17;
b. Przyp. 27,3;
c. Ps. 139:17-18.
Pliki do pobrania: