Informacje:
Rok powstania: 2013
Miejsce powstania: Wydział Północnoamerykański
Tłumaczenie: KZS
Rok zatwierdzenia w Polsce: 2021
Wymagania próby na sprawność
1. Wykonaj poniższe polecenia:
a. Wyjaśnij znaczenie terminu “przetwarzanie tekstu”.
b. Wymień sprzęt potrzebny do przetwarzania tekstu.
2. Zademonstruj prawidłową postawę podczas korzystania z klawiatury.
3. Zademonstruj umiejętność poprawnego:
a. włączenia sprzętu i otwarcia oprogramowania do edycji tekstu,
b. zamknięcia wszystkich dokumentów i oprogramowania, a następnie zamknięcia / wyłączenia wszystkich urządzeń.
4. Wykaż się następującymi umiejętnościami: (Pamiętaj, że można to zrobić w połączeniu z wymaganiem 5)
a. Przejdź do systemu przechowywania dokumentów / plików komputera (w systemie Microsoft jest to katalog o nazwie “Dokumenty”).
b. Pobierz / otwórz dokument z systemu przechowywania dokumentów / plików komputera.
c. Utwórz nowy folder w systemie przechowywania dokumentów / plików komputera.
d. Utwórz nowy dokument edytora tekstu.
e. Nadaj nowemu dokumentowi odpowiednią nazwę pliku i zapisz go w odpowiednim folderze w systemie przechowywania dokumentów / plików komputera. Wyjaśnij, dlaczego ważne jest, aby często zapisywać plik (w trakcie edycji) i dlaczego warto robić kopię zapasową.
f. Upewnij się, że dokument ma swoją nazwę pliku oraz, że jest zapisany ze wszystkimi zmianami. Wyjaśnij, dlaczego jest to ważne.
5. Utwórz dokument składający się z nie mniej niż 800 słów i wykaż się umiejętnością zastosowania wszystkich poniższych poleceń. Zapisz i wydrukuj dokument. Utwórz kopię zapasową.
a. Konfigurowanie dokumentu:
i. Zapisz dokument w odpowiednim folderze. Utwórz nowy folder, jeśli jest to konieczne.
ii. Ustaw orientację strony: pionowo, lub poziomo.
iii. Utwórz nagłówek i stopkę.
iv. Ustaw marginesy.
v. Wstaw automatyczne numerowanie stron w nagłówku lub stopce.
vi. Wprowadź datę ostatniej wersji i nazwę pliku dokumentu w nagłówku lub stopce.
b. Formatowanie dokumentu za pomocą:
i. Czcionki: Typ (np. Arial itp.), Rozmiar (np. 12 itd.), Styl (np. Pogrubiony), Kolor i Podkreślenie.
ii. Wyrównanie tekstu: Lewo, Środek, Prawo i Justowanie.
iii. Odstępy między wierszami.
iv. Listy i wypunktowania.
v. Numeracja nagłówków.
c. Edytowanie dokumentu przez:
i. Kopiowanie tekstu.
ii. Przenoszenie tekstu.
iii. Poprawianie pisowni i gramatyki za pomocą automatycznego poprawiania.
iv. Wyszukiwanie i zamiana słów lub tekstu.
d. Wstawianie do dokumentu:
i. Tabela z nagłówkami i co najmniej 3 kolumnami i 5 rzędami.
ii. Grafika lub Clip Art.