1. Zdefiniuj poniższe pojęcia:
a. Robotyka
b. Automatyzacja
2. Omów krótko trzy przykłady, w jaki sposób wykorzystanie robotyki i automatyzacji wpłynęło na społeczeństwo.
3. Omów krótko następujące narzędzia:
a. Zrobotyzowane systemy sterowania
b. Kontrola ruchu
c. Programowalny sterownik logiczny (PLC)
4. Wyjaśnij, czym jest komputerowe rozpoznawanie obrazów. Podaj trzy praktyczne przykłady jego użycia.
5. Omów i podaj przykład każdego z następujących typów ruchu robotów:
a. Toczący się
b. Pływający
c. Chodzący
d. Latający
e. Wspinający się
6. Omów, co jest używane jako źródło zasilania w większości robotów.
7. Opisz, narysuj lub pokaż zdjęcia robota balansującego.
8. Wymień cztery zalety i cztery wady automatyzacji. Krótko omów każdą z nich.
9. Omów i podaj dwa praktyczne przykłady dotyczące następujących typów automatyzacji:
a. Dom
b. Produkcja samochodów
c. Przemysł
d. Górnictwo
e. Sprzedaż
10. Zapoznaj się z przepisami PAŻP (lub równoważnego organu) regulującymi działanie robotów (w tym dronów) w Twojej okolicy.
11. Omów w grupie biblijny kontekst poniższych tekstów, które odnoszą się do dziedziny automatyki i robotyki:
a. Księga Rodzaju 1,27
b. Psalm 139,14
c. Księga Przysłów 1,1-7
d. I List do Koryntian 2,16
12. Wymień i omów znaczenie trzech praw robotów Izaaka Asimowa.
13. Poszukaj projektów dotyczących projektowania konstrukcji robotów. W oparciu o swoje poszukiwania skonstruuj robota (np. z gotowego zestawu) i zaprezentuj jego obsługę.