Umiejętności obozowe II
10 kwietnia 2017Radom
13 kwietnia 2017Informacje:
Rok powstania: 1997
Miejsce powstania: Wydział Północnoamerykański
Tłumacz: Dariusz Borowiecki
Rok zatwierdzenia w Polsce: 2015
Wymagania próby na sprawność
1. Ma ukończone 12 lat.
2. Przepracuj trzy godziny nad projektem dotyczącym upiększania dzikiej przyrody, np. wytyczanie/naprawa lub oczyszczanie szlaku, sprzątanie parku, lasu ze śmieci itd.
3. Przypomnij sześć zasad (6W) podczas wyboru miejsca na obozowisko oraz zasady bezpieczeństwa stosowane podczas budowania ogniska.
4. Weź udział w weekendowej wycieczce połączonej z biwakowaniem.
5. Ułóż poniższe trzy typy ognisk oraz wyjaśnij zastosowanie każdego z nich:
a. myśliwskie,
b. stos syberyjski – ognisko z reflektorem,
c. gwiazda.
b. stos syberyjski – ognisko z reflektorem,
c. gwiazda.
6. Poznaj sześć metod na rozpalenie ogniska bez zapałki. Zbuduj, a następnie rozpal ognisko korzystając z jednej z nich:
a. sprężone powietrze,
b. soczewka (szkło powiększające),
c. krzemień,
d. tarcie,
e. krzesiwo,
f. iskra.
b. soczewka (szkło powiększające),
c. krzemień,
d. tarcie,
e. krzesiwo,
f. iskra.
7. Dowiedz się jak prawidłowo naostrzyć siekierę oraz nóż.
8. Ugotuj jednogarnkowe danie korzystając ze świeżych lub suszonych (liofilizowanych) produktów.
9. Opisz różne typy namiotów i ich zastosowanie.
10. Odpowiedz na pytanie: jak w namiocie przebiega skraplanie i jak temu zapobiec?
11. Zademonstruj jak naciągnąć namiot korzystając z węzłów: namiotowy i sztyk.
12. Podczas obozu, zaplanuj, a następnie poprowadź jedno z następujących zajęć:
a. dziesięciominutowe uwielbienie/nabożeństwo poranne,
b. biblijną grę terenową,
c. lekcję Szkoły Sobotniej podczas nabożeństwa sobotniego,
d. sobotnie nabożeństwo,
e. spotkanie modlitewne.
b. biblijną grę terenową,
c. lekcję Szkoły Sobotniej podczas nabożeństwa sobotniego,
d. sobotnie nabożeństwo,
e. spotkanie modlitewne.
13. Prawidłowo wybierz miejsce, a następnie zbuduj jeden z niżej wymienionych sprzętów obozowych. Wyjaśnij jego znaczenie dla obozowiczów oraz wpływ jaki ma na środowisko:
a. obozowy zlew i strefa mycia naczyń,
b. latryna,
c. prysznic polowy.
b. latryna,
c. prysznic polowy.
14. Zademonstruj cztery podstawowe wiązania oraz korzystając z nich zbuduj prostą konstrukcję lub sprzęt obozowy:
a. wiązanie prostopadłe,
b. wiązanie po przekątnej,
c. wiązanie równoległe/trójnogu,
d. wiązanie podłużne (continuous lashing)
b. wiązanie po przekątnej,
c. wiązanie równoległe/trójnogu,
d. wiązanie podłużne (continuous lashing)
15. Wykonał następujące zadania:
a. Dowiedział się jak wymienić knot w lampie gazowej lub naftowej.
b. Zademonstrował jak uzupełnić paliwo w lampie obozowej i kuchence turystycznej.
c. Dowiedział się jak obsługiwać kuchenkę turystyczną, aby mogła pracować we właściwy i efektywny sposób.
Pliki do pobrania: