Informacje:
Rok powstania: 2013
Miejsce powstania: Wydział Północnoamerykański
Tłumacz: KZS
Rok zatwierdzenia w Polsce: 2024
Wymagania próby na sprawność
1. Pochodzenie:
a. Przeczytaj, obejrzyj lub zbadaj pochodzenie i rozwój ruchu millerowskiego oraz jego rolę w zapoczątkowaniu Kościoła Adwentystów Dnia Siódmego.
b. Wyjaśnij Wielkie Rozczarowanie bazując na proroctwie z Księgi Daniela, rozdz. 8.
c. Podziel się z grupą wiadomościami, które zdobyłeś.
2. Pionierzy:
Zidentyfikuj i wyjaśnij znaczenie przynajmniej 15 postaci spośród podanych:
a. Martha Amadon
b. W. H. Anderson
c. J. N. Andrews
d. Joseph Bates
e. John Byington
f. M. B. Czechowski
g. A.G. Daniells
h. Hiram Edson
i. Harry Fenner
j. Eduardo Francisco Forga
k. A.T. Jones / E.J. Waggoner
l. Charles M. Kinney
m. George King
n. Anna Knight
o. Abram LaRue
p. Kate Lindsay
q. William Miller
r. W.W. Prescott
s. Rachel Oakes-Preston
t. Annie Smith
u. Uriah Smith
v. Luther Warren
w. F. H. Westphal
x. Frederick Wheeler
y. James White
z. Inny, wybrany przez ciebie pionier pochodzący z twojego wydziału / umii
3. Ważne daty:
Zapoznaj się i podsumuj znaczenie każdej daty związanej z wydarzeniem w historii adwentyzmu.
a. Wielkie Rozczarowanie (22 października 1844)
b. Utworzenie Kościoła Adwentystów (21 maja 1863)
c. Początek reformy zdrowia (1863)
d. J.N. Andrews – pierwszy misjonarz (1874)
e. Generalna Konferencja w roku 1888 (konferencja mówiąca o zbawieniu przez wiarę)
f. Reorganizacja w roku 1901 / ogień w Battle Creek (1902)
g. Gland, Szwajcaria (1907)
h. Zatwierdzenie 27 zasad wiary (1980)
i. Inne znaczące daty w historii adwentyzmu w twoim wydziale i kraju lub regionie.
4. Prasa:
Opisz pochodzenie, szczegóły publikacji i cel każdej z podanych adwentystycznych publikacji:
a. Adventist Review i Sabbath Herald
b. Advent Tidende
c. Les Signes des Temps / Znaki czasu
d. Liberty Magazine / Liberty
e. Medical Evangelist / Medical Evangelism
f. Present Truth
g. Youth’s Instructor
h. lub publikacji w twoim wydziale, kraju lub regionie
5. Organizacja kościoła:
a. Krótko wyjaśnij znaczenie Generalnej Konferencji z roku 1901 i opisz strukturę organizacyjną jaka się w jej wyniku utworzyła. Wskaż jak twoje: wydział, unia, diecezja, okręg i zbór wpasowują się w ogólną strukturę kościoła.
b. Wskaż na mapie gdzie znajdują się biura kościoła od poziomu twojej diecezji do Generalnej Konferencji.
c. Zilustruj organizacyjną strukturę Kościoła Adwentystów Dnia Siódmego w postaci schematu, korzystając z wiedzy zdobytej w poprzednim punkcie.
6. Różne:
Wskaż znaczenie przynajmniej 10 następujących miejsc, organizacji, pomysłów lub ich odpowiedników:
a. Avondale College
b. Sanatorium Battle Creek
c. Kościół Dziesięciocentowy (Dziesiątkowy)
d. Wydawnictwo Norsk Bokforlag
e. Łódź misyjna Pitcairn
f. Konferencje szabatowe
g. Sanatorium Health Food Co.
h. Solusi College
i. Regularne dary (Systematic Benevolence)
j. Towarzystwo traktatowe (Tract Society)
k. Uniwersytet de Montemorelos
l. Głos Nadziei (Voice of Prophecy)
m. Ręczna prasa drukarska w Washington
n. Inne znaczące miejsca, organizacje lub pojęcia w twoim wydziale, diecezji czy regionie
7. Poznaj historię Ellen G. White korzystając z filmów, książek lub artykułów. Wyjaśnij jaka była jej rola w początkach Kościoła Adwentystów. Uwzględnij elementy z poniższej listy:
a. Pierwsza wizja (grudzień 1844)
b. „Elmshaven” – dom Ellen White
c. Wizje
d. Gorham, w stanie Maine
e. Posłaniec Pana
f. Seria „Konflikt wieków”
g. Ellen G. White Estate, Inc.
h. Lovett’s Grove, w stanie Ohio
i. „Sunnyside”
j. Świadectwa dla zboru
8. Odkrywanie Historii Dziedzictwa:
a. Dowiedz się jak w twoim kraju rozpoczął się ruch adwentystyczny. Zwróć szczególną uwagę na działalność pionierów w trakcie kształtowania się ruchu w twoim kraju lub regionie.
b. Zapoznaj się z historią rozpoczęcia działalności grup młodzieżowych takich jak ruch Pathfinder lub innych w twoim kraju lub wydziale.
c. Przedstaw to, czego się dowiedziałeś w ramach wymagań pkt 9 lub 10.
9. Opowiedz w szkole, podczas szkoły sobotniej lub spotkaniu Pathfinder 3 historie związane z historią adwentyzmu. Przynajmniej jedna z nich musi dotyczyć młodzieży adwentystycznej.
10. Indywidualnie lub w grupie wypełnij jedno z poniższych wymagań:
a. Stwórz i zaprezentuj szczegółowy plakat lub projekt medialny (film lub prezentację) przedstawiający wybraną część dziedzictwa adwentystycznego, o którym się uczyłeś.
b. Napisz i zaprezentuj scenkę opowiadającą historię dziedzictwa adwentystycznego. Przedstaw ją młodszym harcerzom lub zuchom lub innej grupie młodszych słuchaczy.
c. Stwórz grę związaną z dziedzictwem adwentystycznym. Zaprezentuj ją grupie lub instruktorowi.
d. Odwiedź oficjalne miejsce dziedzictwa adwentystycznego w swojej diecezji, kraju lub wydziale. Przedstaw grupie sprawozdanie ze swojego doświadczenia. Jeżeli to możliwe, przedstaw je w formie multimedialnej.
Pliki do pobrania:
Indeks (kliknij aby pobrać)
Link do wymagań w języku angielskim: