![](https://zha.org.pl/content/uploads/2024/02/Zimowisko_2023_018.jpg)
Relacja z Zimowiska TERMOS w Dusznikach-Zdroju
6 lutego 2024![](https://zha.org.pl/content/uploads/2023/07/Alive_Bible_AY_Honor.png)
Żywa Biblia
11 lutego 2024Informacje:
Rok powstania: 2012
Miejsce powstania: Wydział Południowoamerykański
Tłumacz: KZS
Rok zatwierdzenia w Polsce: 2024
Wymagania próby na sprawność
1. Wyjaśnij, co robi kolekcjoner i dlaczego ta aktywność jest polecana dla osób mieszkających w dużych miastach.
2. Odwiedź wystawę artystyczną lub targi rzemieślnicze i zrób listę różnych znalezionych tam dóbr kolekcjonerskich.
3. Zrób listę co najmniej dziesięciu przedmiotów, które w dzisiejszych czasach zbierają ludzie.
4. Wraz z instruktorem wypełnij jedno z następujących wymagań:
a. Rozpocznij kolekcję dla swojej drużyny. Pomóż wybrać rodzaj kolekcji i opracuj kreatywną wystawę, napisz akapit o tym, dlaczego została wybrana właśnie ta kolekcja, zrób listę tego, co powinien zawierać opis przedmiotów i opisz każdy z nich w przynajmniej 5 punktach.
b. Pomóż w uporządkowaniu i konserwacji istniejącej kolekcji. Podaruj co najmniej pięć różnych przedmiotów z własnej kolekcji. Napisz akapit o istniejącej kolekcji, oceń jej obecny stan i zasugeruj, co można poprawić.
b. Pomóż w uporządkowaniu i konserwacji istniejącej kolekcji. Podaruj co najmniej pięć różnych przedmiotów z własnej kolekcji. Napisz akapit o istniejącej kolekcji, oceń jej obecny stan i zasugeruj, co można poprawić.
5. Weź udział w konferencji prowadzonej przez doświadczonego kolekcjonera (w drużynie lub specjalistycznej instytucji) na temat specyfiki tej aktywności. Napisz raport na nie mniej niż 500 słów na temat opieki nad kolekcjami, metod zdobywania nowych przedmiotów i innych interesujących rzeczy.
6. Odpowiedz co się stanie, gdy przedmiot w kolekcji (lub cała kolekcja) ma bardzo wysoką wartość rynkową oraz czy ta wartość jest zawsze ważna dla kolekcjonera?
7. Rozpocznij 3 różne kolekcje (najlepiej jedna z nich powinna być podobna do tej wymienione w punkcie 4), z co najmniej 15 przedmiotami każda. Wykaż umiejętność sortowania, klasyfikacji i identyfikacji elementów oraz określ dla każdego z nich (tam, gdzie to możliwe): datę, godzinę, miejsce pochodzenia, szacunkową wartość, lokalizację, w której został znaleziony oraz inne szczegóły związane z wybranymi kolekcjami.
8. Weź udział w wystawie kolekcji w swojej drużynie, szkole lub w kościele, z co najmniej dwiema osobistymi kolekcjami, zaprezentuj odpowiednio przedmioty wraz z niezbędnymi wyjaśnieniami dla odwiedzających.
Pliki do pobrania:
Indeks (kliknij aby pobrać)
Link do wymagań w języku angielskim:
http://wiki.pathfindersonline.org/w/Adventist_Youth_Honors_Answer_Book/Recreation/Collector