Ochrona zasobów wodnych
22 kwietnia 2020Ekologia
22 kwietnia 2020 Informacje:
Rok powstania: 2014
Miejsce powstania: Generalna Konferencja
Opracowanie po polsku: Grupa ds. sprawności
Rok zatwierdzenia w Polsce: 2020
Poziom trudności: 12-15 lat
Wymagania próby na sprawność
1. Wyjaśnij, czym jest energia odnawialna.
2. Odpowiedz, dlaczego energia odnawialna jest ważna.
3. Wyjaśnij, w jaki sposób każde z poniższych źródeł jest wykorzystywane jako odnawialne źródło energii. Sporządź ilustrację przedstawiającą wykorzystanie co najmniej 3 z tych odnawialnych źródeł energii:
a. energia wiatrowa,
b. bioenergia,
c. energia geotermalna,
d. energia wodna,
e. energia oceanu,
f. energia słoneczna.
4. Indywidualnie lub w grupie, omów niektóre z najwcześniejszych form energii odnawialnej. Odpowiedz, czy istnieją formy energii, które mogły być użyte przed grzechem, przez Noego, a także przez patriarchów.
5. Indywidualnie lub w grupie, zaprezentuj przynajmniej pięć ważnych wydarzeń w historii energii odnawialnej wybierając jeden z poniższych sposobów:
a. prezentacja,
b. film,
c. interaktywna gra,
d. przemówienie,
e. ekspozycja.
6. Znajdź źródło o największym zasobie energii odnawialnej.
7. Wyjaśnij, jakie są komercyjne i przemysłowe zastosowania energii odnawialnej.
8. Wyjaśnij, dlaczego wiele rządów zainwestowało w odnawialne źródła energii i przytocz przynajmniej dwa przykłady takich inwestycji.
9. Wyjaśnij, jakie są niektóre problemy związane z wykorzystaniem energii odnawialnej. Jakie są zalety i potencjalne wady przejścia od źródeł energii z paliw kopalnych do energii odnawialnej?
10. Indywidualnie lub w grupie, zbuduj, ale nie z zestawu, urządzenie do wykorzystania jakiejś formy energii odnawialnej. Urządzenia te mogą obejmować:
a. zegar z ziemniaka,
b. silnik zasilany energią słoneczną lub wiatrową.
c. dźwig zasilany energią wodną.
d. inny projekt.
11. Sporządź listę co najmniej czterech tekstów/historii biblijnych ilustrujących wykorzystanie energii odnawialnej.
Pliki do pobrania: