
Kaktusy
22 marca 2020
Płazy
22 marca 2020Informacje:
Rok powstania: 2009
Miejsce powstania: Wydział Północnoamerykański
Opracowanie po polsku: Grupa ds. sprawności
Rok zatwierdzenia w Polsce: 2020
Poziom trudności: 10-11 lat
Wymagania próby na sprawność
1. Sporządź listę różnych środków transportu, którymi podróżują ludzie na świecie (im więcej różnych tym lepiej), a następnie wykonaj poniższe zadania:
a. Spośród wypisanych środków transportu określ „Top 5” najpopularniejszych.
b. Wskaż co najmniej po trzy wady i zalety dla każdego środka transportu z listy „Top 5”.
b. Wskaż co najmniej po trzy wady i zalety dla każdego środka transportu z listy „Top 5”.
2. Dla każdego z poniższych rodzajów zakwaterowania, sporządź listę kilku zalet i kilku wad:
a. hotel lub motel,
b. hostel lub schronisko młodzieżowe,
c. u rodziny lub znajomych,
d. kamper lub przyczepa kempingowa,
e. pole namiotowe,
f. ośrodek wczasowy lub wypoczynkowy.
b. hostel lub schronisko młodzieżowe,
c. u rodziny lub znajomych,
d. kamper lub przyczepa kempingowa,
e. pole namiotowe,
f. ośrodek wczasowy lub wypoczynkowy.
3. Wymień, jakie dokumenty mogą być potrzebne w zależności od sposobu podróżowania oraz krótko wyjaśnij znaczenie każdego z wymienionych dokumentów.
4. Obejrzyj co najmniej jeden odcinek programu podróżniczego (przewodnika), przedstawiający jakieś ciekawe kulturowo lub geograficznie miejsce na świecie.
5. Omów w grupie jakie nastawienie powinny mieć osoby podróżujące za granicę, a następnie wnioski z dyskusji zbierz w postaci listy zasad lub wskazówek dla podróżnych.
6. Stwórz prosty plan siedmiodniowej* wycieczki rodzinnej lub 3-4 osobowej grupy znajomych, zawierający informacje na temat odwiedzanych miejsc dla każdego z poniżej wymienionych rodzajów atrakcji:
a. co najmniej jedno historyczne miejscu,
b. co najmniej dwa przyrodnicze miejsca,
c. co najmniej jedno rekreacyjne miejsce.
b. co najmniej dwa przyrodnicze miejsca,
c. co najmniej jedno rekreacyjne miejsce.
7. Wymień co najmniej cztery sposoby podróżowania w czasach biblijnych.
8. Oblicz, w przybliżeniu, ile czasu mogła zajmować piesza podróż z Jerozolimy do Damaszku.
9. Naszkicuj mapę** co najmniej jednej dowolnej podróży, która jest opisana w Biblii, zawierającą:
a. imię osoby lub osób, które wzięły w niej udział,
b. obraną trasę wraz z wymienionymi lub możliwymi miejscami postoju,
c. zaznaczona trasa oznaczona różnymi rodzajami linii i kolorami w zależności od rodzaju środka transportu,
d. legendę tłumaczącą sposób oznaczania trasy i środki transportu.
b. obraną trasę wraz z wymienionymi lub możliwymi miejscami postoju,
c. zaznaczona trasa oznaczona różnymi rodzajami linii i kolorami w zależności od rodzaju środka transportu,
d. legendę tłumaczącą sposób oznaczania trasy i środki transportu.
UWAGA:
* Pierwszy i ostatni dzień wycieczki mogą być poświęcone na przejazdy.
** Możliwe jest, że niektóre szczegóły podróży nie są opisane w Biblii i należy je wywnioskować z kontekstu lub poszukać dodatkowych źródeł informacji, które mogą pomóc w przygotowaniu tej mapy.
*** W przypadku zajęć w grupie, każdy harcerz powinien naszkicować mapę innej podróży i stworzyć własny plan wycieczki.
** Możliwe jest, że niektóre szczegóły podróży nie są opisane w Biblii i należy je wywnioskować z kontekstu lub poszukać dodatkowych źródeł informacji, które mogą pomóc w przygotowaniu tej mapy.
*** W przypadku zajęć w grupie, każdy harcerz powinien naszkicować mapę innej podróży i stworzyć własny plan wycieczki.
Pliki do pobrania: