1. Wyjaśnij, jak Jezus dodawał otuchy ludziom w konfliktach w poniższych historiach biblijnych. Znajdź naturę problemu lub ludzkich potrzeb w każdej z historii, którą wyjaśnisz.
a. Jana 8:1-11 (Maria Magdalena);
b. Mateusza 18:1-6 (Apostołowie – Największy w Królestwie Niebios);
c. 1 Królewska 3:16-28 (Salomon i dziecko).
2. W formie dyskusji omów konflikty w związkach, związane z tożsamością, rasowe i kulturowe, z którymi mierzą się obecnie nastolatkowie w Twojej społeczności (np. relacje z rodzicami, samoocena, przyjaźnie).
3. Opisz typy ludzkich potrzeb i podaj przykłady z życia każdej z nich.
4. Wyjaśnij, czym jest aktywne słuchanie. Przećwicz je, odgrywając konflikty przedstawione w punkcie drugim.
5. Zastosuj metodę rozwiązywania konfliktów opartą na poniższych etapach do przykładów z punktu drugiego.
a. Ustal sytuację.
b. Zbierz informacje.
c. Zidentyfikuj problem.
d. Zbierz rozwiązania w formie “burzy mózgów”.
e. Wynegocjuj rozwiązanie.
6. Zaproponuj, w jaki sposób zachęcić kogoś do kontaktu ze specjalistą lub pastorem.
7. Przedyskutuj własne powody, dla których chcesz pomagać swoim przyjaciołom, gdy stają w obliczu konfliktu. Co z obcymi osobami?