Informacje:
Rok powstania: 2007
Miejsce powstania: Wydział Północnoamerykański
Tłumacz: KZS
Rok zatwierdzenia w Polsce: 2024
Wymagania próby na sprawność
1. Poznaj podstawowe zasady gry w softball.
2. Wyjaśnij co oznacza termin “postawa sportowa”.
3. Nazwij i zademonstruj swoje zrozumienie umiejętności wymaganych dla 10 pozycji w softballu.
4. Zdefiniuj poniższe terminy:
a. kij softballowy
b. pole zmienników (pałkarza)
c. stanowisko pałkarza
d. zapole
e. miejsce dla trenera
f. stanowisko miotacza
g. baza
h. deska miotacza
i. rękawica
j. prawe pole
k. baza domowa
l. lewe pole
m. pole wewnętrzne
n. softball
5. Wyjaśnij następujące pojęcia:
a. zdobyte bazy (based loaded)
b. drużyna gospodarzy
c. skrót (bunt)
d. zmiana
e. poświęcenie (fielder’s choice)
f. skład
g. uderzenie w powietrze
h. uderzenie krótkie
i. wymuszona gra
j. bieg
k. faul (foul tip)
l. punktacja
m. wielki szlem
n. strefa strik’ów
o. uderzenie po ziemi (grounder)
p. liczenie
q. home run
r. walk (baza za darmo)
6. Wyjaśnij poniższe zasady oraz decyzje sędziego:
a. podwójne wyautowanie
b. ground rule double
c. błąd
d. reguła lotu w pole
e. piłka fair
f. out
g. piłka faul (foul ball)
h. bezpieczny
7. Wykaż umiejętność rozczytania podstawowej karty wyników, która została zapisana w grze, w której uczestniczyłeś.
8. Wymień i opisz 5 obowiązków sędziego.
9. Nazwij 5 cech mentalnych i fizycznych, które można zdobyć podczas gry w softball.
10. Indywidualnie lub w grupie opracuj plan ewangelizacyjny podczas wypełniania wymagań dotyczących tej sprawności. Możliwe opcje mogą obejmować:
a. Zaproszenie 3 znajomych nie ze swojego kościoła do gry.
b. Modlitwa przed każdą grą.
c. Wykazywanie postawy sportowej oraz gry fair play.
11. Zagraj w 3 oficjalnych meczach z sędzią i zademonstruj odpowiednie umiejętności.
12. Napisz jednostronicowy raport na temat słynnego sportowca. Omów dlaczego jest lub nie jest odpowiednim chrześcijańskim wzorem do naśladowania.
13. Porozmawiaj ze swoim instruktorem, pastorem lub nauczycielem o problemach, przed którymi stoi młodzież kościoła adwentystów dnia siódmego, rozważając uprawianie sportu w szkole podstawowej lub w liceum. Omów jakie są alternatywy na kontynuację aktywności w sporcie?
Pliki do pobrania:
Indeks (kliknij aby pobrać)
Link do wymagań w języku angielskim: