Informacje:
Rok powstania: 2012
Miejsce powstania: Wydział Południowoamerykański
Tłumacz: Agata Ryska
Rok zatwierdzenia w Polsce: 2019
Poziom trudności: 12-15 lat
Wymagania próby na sprawność
1. Wyjaśnij czym jest grafika wektorowa.
2. Wymień co najmniej trzy programy komputerowe do tworzenia grafiki wektorowej.
3. Wymień co najmniej pięć najczęstszych formatów plików (rozszerzeń) wektorowych.
4. Wymień i krótko wyjaśnij różnice pomiędzy grafiką rastrową a wektorową.
5. Wytłumacz w jaki sposób rysunek wektorowy zachowuje swoją jakość podczas powiększania.
6. Omów czym są krzywe Béziera oraz jakie mają znaczenie w konstruowaniu rysunku wektorowego.
7. Opisz główne różnice pomiędzy edytorami bitmap i grafiki wektorowej oraz wymień co najmniej po dwa przykłady programów dla każdego z nich.
8. Wybierz program do grafiki wektorowej, a następnie wykonaj niżej wymienione zadania:
a. Wyjaśnij dlaczego wybrałeś ten program do tworzenia grafiki wektorowej.
b. Zademonstruj umiejętności posługiwania się co najmniej pięcioma skrótami klawiaturowymi w wybranym programie.
c. Zademonstruj umiejętności posługiwania się co najmniej dwudziestoma różnymi narzędziami podczas tworzenia grafiki wektorowej w wybranym programie.
9. Wykonaj niżej wymienione grafiki:
a. trójkąt Pathfinder (z użyciem prowadnic),
b. dowolny rysunek (z wykorzystaniem narzędzia swobodnego rysowania),
c. zwierzę (uwzględniając szczegóły i detale),
d. plakat, baner lub ulotkę składaną (na pół lub trójdzielną), przedstawiającą wydarzenie z życia drużyny, chorągwi lub lokalnego kościoła,
e. zdjęcie portretowe przekształcone w obraz wektorowy (wykorzystując w tym celu niezbędne narzędzia takie jak: obrys obrazu, przezroczystość, itp.).
10. Wykonaj niżej wymienione zadania:
a. Zaprezentuj wszystkie grafiki wykonane do zdobycia tej sprawności (wymienione w punkcie 9.) profesjonalistom, np. spotkaj się z grafikiem, zaprezentuj prace w internecie lub na forum dla grafików.
b. Zbierz konstruktywne uwagi i wskazówki na temat swoich prac.
c. Popraw grafiki lub wykonaj je od nowa jeśli trzeba według otrzymanych sugestii.
d. Przedstaw otrzymane konstruktywne uwagi i wskazówki oraz poprawione grafiki z zastosowaniem sugerowanych przez profesjonalistów zmian.
Pliki do pobrania: