Informacje:
Rok powstania: 2014
Miejsce powstania: Wydział Północnoamerykański
Opracowanie po polsku: Grupa ds. sprawności
Rok zatwierdzenia w Polsce: 2020
Poziom trudności: 12-15 lat
Wymagania próby na sprawność
1. Omów, czym jest Sztuczna Inteligencja.
2. Indywidualnie lub w grupie stwórz oś czasu, przedstawiającą krótką historię Sztucznej Inteligencji. Przygotuj i wygłoś ustną prezentację na ten temat.
3. Wyjaśnij, jaki jest główny cel badań nad Sztuczną Inteligencją.
4. Omów, czym jest android (robot humanoidalny).
5. W odniesieniu do Sztucznej Inteligencji zdefiniuj następujące pojęcia:
a. Inteligencja ogólna;
b. Inteligencja społeczna;
c. Kreatywność;
d. Uczenie się;
e. Ruch;
f. Planowanie;
g. Postrzeganie;
h. Heurystyka;
i. Rozpoznawanie wzorców;
j. Sieć neuronowa;
k. Przetwarzanie języka naturalnego;
l. Inżynieria wiedzy.
6. Podaj trzy przykłady wykorzystania Sztucznej Inteligencji służące niesieniu pomocy w społeczeństwie.
7. Wyjaśnij, jakie są ograniczenia Sztucznej Inteligencji. Omów co najmniej trzy z tych ograniczeń.
8. Omów podstawowe ludzkie zdolności, których Sztuczna Inteligencja nie może wykazać?
9. Podaj definicję pojęcia: system ekspertowy.
10. Podaj zalety systemu ekspertowego.
11. Podaj przykład wykorzystania systemu ekspertowego w społeczeństwie.
12. Indywidualnie lub w grupie przedyskutuj znaczenie Sztucznej Inteligencji i rolę, jaką odgrywa w społeczeństwie. Przygotuj i wygłoś ustną prezentację swoich wniosków.
13. Bazując na swoich obserwacjach z poprzedniego podpunktu, odwiedź miejsce, w którym zastosowano Sztuczną Inteligencję. Przygotuj i wygłoś ustną prezentację na ten temat.
14. Omów z grupą kilka fragmentów biblijnych, które mówią o ludzkiej inteligencji. Porównaj współczesną Sztuczną Inteligencję z inteligencją, którą Bóg dał stworzonym przez siebie istotom. Niektóre teksty to: Księga Rodzaju 1:26-27; Psalm 139; i Psalm 8: 3-6.
Pliki do pobrania: