Odkrywca
14 października 2017Wędrowiec
14 października 2017Wymagania próby na stopień
I Ogólne
1. Zalecany wiek 13 lat lub uczeń VII klasy szkoły podstawowej.
2. Aktywny harcerz PATHFINDER lub uczestnik grupy młodzieży.
3. Przeczytał trzy książki z listy książek dla młodzieży poleconych przez zastępowego/drużynowego.
4. Pamięta i potrafi wyjaśnić Hasło i Motto Młodzieży Kościoła Adwentystów
Dnia Siódmego.
2. Aktywny harcerz PATHFINDER lub uczestnik grupy młodzieży.
3. Przeczytał trzy książki z listy książek dla młodzieży poleconych przez zastępowego/drużynowego.
4. Pamięta i potrafi wyjaśnić Hasło i Motto Młodzieży Kościoła Adwentystów
Dnia Siódmego.
* Ukończył Tygodniowy Program Czytania Biblii na stopień Zdobywca (Tygodnie 40-52)
II Duchowość
1. Znalazł odpowiedzi na poniższe pytania podczas rozmowy w grupie:
a. Czym jest chrześcijaństwo?
b. Po czym można rozpoznać prawdziwego ucznia Jezusa?
c. Jakie siły są zaangażowane podczas procesu stawania się chrześcijaninem?
2. Uczestniczył w zajęciach poświęconych zaznaczaniu wersetów w Biblii. Tematem przewodnim zajęć było natchnienie Pisma Świętego.
3. Zapisał co najmniej 3 osoby na kursy Korespondencyjnej Szkoły Biblijnej lub Korespondencyjnej Szkoły Lepszego Życia.
4. Posiada aktualny certyfikat Klejnotu Biblijnego.
* Zdobył sprawność Chrześcijańskie Obywatelstwo jeśli jej nie posiada.
a. Czym jest chrześcijaństwo?
b. Po czym można rozpoznać prawdziwego ucznia Jezusa?
c. Jakie siły są zaangażowane podczas procesu stawania się chrześcijaninem?
2. Uczestniczył w zajęciach poświęconych zaznaczaniu wersetów w Biblii. Tematem przewodnim zajęć było natchnienie Pisma Świętego.
3. Zapisał co najmniej 3 osoby na kursy Korespondencyjnej Szkoły Biblijnej lub Korespondencyjnej Szkoły Lepszego Życia.
4. Posiada aktualny certyfikat Klejnotu Biblijnego.
* Zdobył sprawność Chrześcijańskie Obywatelstwo jeśli jej nie posiada.
III Służba
1. Razem ze swoim liderem uczestniczył co najmniej raz, w dwóch różnych typach aktywności misyjnej.
2. Z pomocą przyjaciela spędził cały dzień (co najmniej 8 godzin), pracując nad projektem na rzecz lokalnego zboru, szkoły lub społeczności.
* Poprowadził 2 lekcje biblijne z osobami spoza Kościoła Adwentystów Dnia Siódmego.
2. Z pomocą przyjaciela spędził cały dzień (co najmniej 8 godzin), pracując nad projektem na rzecz lokalnego zboru, szkoły lub społeczności.
* Poprowadził 2 lekcje biblijne z osobami spoza Kościoła Adwentystów Dnia Siódmego.
IV Relacje
1. Poprzez rozmowę w grupie oraz własne studium określił swoje zdanie na dwa z poniższych tematów:
a. pewność siebie,
b. szacunek społeczny,
c. przyjaźń,
d. siła woli.
* Grał jedną z postaci w sztuce(przedstawieniu) o Dobrym Samarytaninie. Omówił trzy sposoby jak może przysłużyć się sąsiadom, następnie zrealizował swoje pomysły.
a. pewność siebie,
b. szacunek społeczny,
c. przyjaźń,
d. siła woli.
* Grał jedną z postaci w sztuce(przedstawieniu) o Dobrym Samarytaninie. Omówił trzy sposoby jak może przysłużyć się sąsiadom, następnie zrealizował swoje pomysły.
V Zdrowie i kondycja fizyczna
1. Uczestniczył w jednym z poniższych:
a. Omówił zasady dobrej sprawności fizycznej. Zaprezentował zarys osobistego codziennego programu ćwiczeń. Przygotował i podpisał osobiste zobowiązanie do uczestniczenia w regularnym programie ćwiczeń.
b. Omówił naturalne korzyści wynikające ze stylu życia Chrześcijan Adwentystów zgodnego z zasadami biblijnymi.
* Uczestniczył w jednym z następujących zajęć:
a. Piesza wycieczka na 15 km z prowadzeniem dziennika wycieczki.
b. Konna wycieczka – 15 km.
c. Jednodniowa wycieczka canoe/kajakiem.
d. Wycieczka rowerowa – 80 km.
e. Pokonanie 1 km dowolnym stylem pływackim.
** Omówił pojęcie, typy i cel randkowania.
a. Omówił zasady dobrej sprawności fizycznej. Zaprezentował zarys osobistego codziennego programu ćwiczeń. Przygotował i podpisał osobiste zobowiązanie do uczestniczenia w regularnym programie ćwiczeń.
b. Omówił naturalne korzyści wynikające ze stylu życia Chrześcijan Adwentystów zgodnego z zasadami biblijnymi.
* Uczestniczył w jednym z następujących zajęć:
a. Piesza wycieczka na 15 km z prowadzeniem dziennika wycieczki.
b. Konna wycieczka – 15 km.
c. Jednodniowa wycieczka canoe/kajakiem.
d. Wycieczka rowerowa – 80 km.
e. Pokonanie 1 km dowolnym stylem pływackim.
** Omówił pojęcie, typy i cel randkowania.
VI Rozwój organizacji i przywództwa
1. Uczestniczył w co najmniej jednym spotkaniu Rady Zboru. Przygotował krótkie sprawozdanie z tego spotkania, które przedstawił na zbiórce.
2. Razem z drużyną przygotował plan zajęć społecznych, co najmniej 1 projekt na kwartał.
* Wypełnił wymagania pkt 3 i pkt 6 ze sprawności Musztra i maszerowanie o ile wcześniej nie zdobył tej sprawności.
2. Razem z drużyną przygotował plan zajęć społecznych, co najmniej 1 projekt na kwartał.
* Wypełnił wymagania pkt 3 i pkt 6 ze sprawności Musztra i maszerowanie o ile wcześniej nie zdobył tej sprawności.
VII Przyroda
1. Opowiedział historię Potopu i zbadał 3 różne skamieliny. Wyjaśnił ich pochodzenie i to, w jaki sposób łączą się ze złamaniem Bożego Prawa.
2. Zdobył jedną nową sprawność z działu PRZYRODA, wcześniej niezdobytą.
* Potrafi rozpoznać na podstawie zdjęć, szkiców, obrazków lub w naturze jedną z następujących kategorii: 25 liści drzew, 25 skał i minerałów, 25 dzikich kwiatów, 25 motyli i ciem, 25 muszli.
2. Zdobył jedną nową sprawność z działu PRZYRODA, wcześniej niezdobytą.
* Potrafi rozpoznać na podstawie zdjęć, szkiców, obrazków lub w naturze jedną z następujących kategorii: 25 liści drzew, 25 skał i minerałów, 25 dzikich kwiatów, 25 motyli i ciem, 25 muszli.
VIII Życie w terenie
1. Zbudował piekarnik reflektorowy i zademonstrował jego użycie poprzez przygotowanie dowolnego posiłku.
2. Uczestniczył w 3-dniowym biwaku. Samodzielnie spakował plecak lub torbę, uwzględniając rzeczy osobiste oraz wystarczającą ilość jedzenia potrzebną na 3 dni.
3. Zdał test z pierwszej pomocy na stopień Zdobywcy.
* Zdobył sprawność Orientacja w terenie.
** Potrafi rozpalić ognisko w deszczowy dzień lub w śniegu. Wie jak znaleźć suchy materiał żeby utrzymać ognisko. Zademonstrował umiejętność poprawnego nabijania i wymiany trzonka siekiery.
*** Spełnił jedno z poniższych wymagań:
a. Rozpoznał z wyglądu, przygotował i zjadł 10 odmian jadalnych dzikich roślin.
b. Potrafi wysyłać i odbierać w tempie 35 liter na minutę sygnał nadawany Semaforem.
c. Potrafi wysyłać i odbierać w tempie 15 liter na minutę sygnał nadawany alfabetem Morse’a, używając chorągiewek.
d. Potrafi wysłać i odebrać tekst Mat. 24 w języku migowym.
e. Uczestniczył w prostej akcji poszukiwawczej lub akcji ratowniczej, w której była używana komunikacja dwukierunkowa.
2. Uczestniczył w 3-dniowym biwaku. Samodzielnie spakował plecak lub torbę, uwzględniając rzeczy osobiste oraz wystarczającą ilość jedzenia potrzebną na 3 dni.
3. Zdał test z pierwszej pomocy na stopień Zdobywcy.
* Zdobył sprawność Orientacja w terenie.
** Potrafi rozpalić ognisko w deszczowy dzień lub w śniegu. Wie jak znaleźć suchy materiał żeby utrzymać ognisko. Zademonstrował umiejętność poprawnego nabijania i wymiany trzonka siekiery.
*** Spełnił jedno z poniższych wymagań:
a. Rozpoznał z wyglądu, przygotował i zjadł 10 odmian jadalnych dzikich roślin.
b. Potrafi wysyłać i odbierać w tempie 35 liter na minutę sygnał nadawany Semaforem.
c. Potrafi wysyłać i odbierać w tempie 15 liter na minutę sygnał nadawany alfabetem Morse’a, używając chorągiewek.
d. Potrafi wysłać i odebrać tekst Mat. 24 w języku migowym.
e. Uczestniczył w prostej akcji poszukiwawczej lub akcji ratowniczej, w której była używana komunikacja dwukierunkowa.
IX Sprawności
1. Zdobył jedną nową sprawność z działu SŁUŻBA, UMIEJĘTNOŚCI ZAWODOWE lub GOSPODARSTWO ROLNE.
* Zdobył jedną nową sprawność z działu REKREACJA lub SZTUKA I RZEMIOSŁO.
* Zdobył jedną nową sprawność z działu REKREACJA lub SZTUKA I RZEMIOSŁO.
Pliki do pobrania:
Sprawności: